موضوعات داغ

تویوتا یاریس GR چگونه ساخته می‌شود؟ +‌ فیلمی از خط تولید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا اخیرا ویدیویی را از مراحل مونتاژ یاریس GR به نمایش گذشته است که به بررسی مراحل مونتاژ این هاچ‌بک داغ و اسپرت تویوتا می‌پردازد. در حقیقت این ویدیو خط تولید خودروهای اسپرت و باکیفیت تویوتا را به نمایش می‌گذارد که اکثر آن‌ها با برند GR وارد بازار می‌شوند.
به عقیده محافل خودرویی، تویوتا یاریس GR یک تخم‌مرغ داغ و خارق‌العاده است که می‌تواند مشتریان بسیاری را در سراسر جهان روانه نمایندگی‌های تویوتا کند. با این حال خودروساز ژاپنی هنوز قصد ندارد که این هاچ‌بک داغ و جذاب را به بازار آمریکای شمالی عرضه کند.

تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR

در حال حاضر خط تولید زیربرند GR واقع در کارخانه Motomachi تویوتا تنها به مونتاژ یاریس GR اختصاص دارد، هرچند پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک مدل‌های GR دیگر خودروهای تویوتا نیز در این خط به تولید برسند. فرآیند مونتاژ یاریس GR در این کارخانه به صورتی است که به افراد امکان می‌دهد تا در هر لحظه مراحل تولید را کنترل کرده و در صورت نیاز تغییراتی را در آن اعمال کنند. به گفته تویوتا هدف این فرآیند مونتاژ دست‌یابی به مکانی است که میلیون‌ها خودرو اسپرت را بدون هیچ تفاوتی در کیفیت به تولید برساند.
تویوتا کرولا و تویوتا C-HR نامزدهای بعدی تویوتا برای تولید نسخه‌های GR‌ هستند. احتمال می‌رود هر دو این خودروها به پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژر و مشترک با تویوتا یاریس GR مجهز شوند که قادر است تا حداکثر 257 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. سیستم تمام چرخ محرک نیز موهبت دیگری برای این خودروها می‌تواند باشد که به راننده امکان تقسیم قدرت به چرخ‌های مختلف را می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد