موضوعات داغ

تولید خودروی یورو ۴ ادامه خواهد داشت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می شود با کمی تاخیر از ابتدای امسال تمامی خودروهای بنزین سوز تولیدی ایران براساس استانداردهای یورو 5 تولید می شوند. امری که امکان پیاده سازی آن تاکنون برای خودروهای گازسوز میسر نشده است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیانوش پور مجیب مدیر عامل ساپکو در این خصوص توضیح داد: «تمامی خودروهای بنزین سوز ایران خودرو براساس استاندارد یورو 5 تولید می شوند و تنها تعداد محدودی تندر نود ckd و پژو207 al4 که گیربکس 4 دنده اتومات دارند از این قاعده مستثنی اند. با توجه به آن که با اعمال مجدد تحریم ها شرکت پژو از کشورمان خارج شده طبیعی است که همکاری در این خصوص از جانب این شرکت با ما صورت نمی پذیرد.»
وی ادامه داد: «تولید خودروهای گازسوز بر اساس استاندارهای یورو 5 از بعد اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و قیمت تمام شده این خودروها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد چرا که کاتالیست هایی که باید بر روی این خودروها نصب شود بسیار گران بوده و ارزبری زیادی به همراه دارد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت حتی با وجود این کار نیز چندان تاثیر قابل قبولی بر میزان تولید گازهای گلخانه ای مشاهده نخواهد شد.»
گفته می شود که سازمان استاندارد در خصوص خودروهای دوگانه سوز و گازسوز با خودروسازان همکاری داشته و به همین علت است که این خودروها بر اساس استاندارد یورو 4 در تعداد و مدت محدود تولید می شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد