موضوعات داغ

آیا میدانید در صورت سرقت و یا مفقود شدن پلاک، چه کار باید کرد؟

عکس مطلب اول
در حوزه سرقت از وسایل نقلیه، سرقت پلاک هم یکی از جرائمی است که در این حوزه اتفاق افتاده و از آنان سواستفاده می شود، زیرا پلاک هر خودرو به نام صاحب آن بوده و هر اقدامی با این پلاک صورت گیرد، صاحبان اصلی پلاک را مسئول آن کرده و در قبال جرائم احتمالی صورت گرفته، نیاز به پاسخگویی آنان خواهد بود. حال این شرایط در حالی است که خیلی از صاحبان وسایل نقلیه در صورت سرقت پلاک اتومبیل خود و یا حتی مفقود شدن آن، حتی نمی دانند که چه اقدامی باید انجام دهند. در این خصوص سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی توضیحاتی را برای آگاهی صاحبان پلاک های مفقودی و یا سرقت شده ارائه می دهد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، سرهنگ علی محمدی در این خصوص اعلام کرد: هر یک از شهروندانی که پلاک وسیله نقلیه خودشان را مفقود کنند و یا از آنان سرقت شود، قبل از هر اقدامی لازم است که این مورد را به پلیس آگاهی گزارش دهند. شهروندان می‌ توانند با حضور در مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا و ارائه مدارک مورد نیاز برای گرفتن پلاک خود اقدام کنند و در صورت مفقود یا سرقت پلاک خودروی خود، باید همراه وسیله نقلیه به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند. لازم به ذکر است که ارائه اصل اسناد خودرو اعم از کارت و سند مالکیت، اصل مدرک احراز هویت اعم از شناسنامه جدید یا کارت ملی، مدرک اجراز محل سکونت، ارائه برگ عدم خلافی، پرداخت وجه پلاک برابر تعرفه، ارائه اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه اصل کارت معاینه فنی معتبر الزامی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/8
با سلام به دلیل اتوماتیک و دوربینی بودن پلاک خوان ها در فرایند پذیرش معاینه فنی ها اگر خودرویی هر دو پلاک رو نداشته باشه قادر به دریافت معاینه فنی نیست و بدون معاینه فنی میتونه درخواست پلاک رو بده و اگر پلاک جلوی خودرو مفقود یا سرقت شده باشه باید قبل از مراجعه پلاک عقب رو بر روی جلوی خودرو نسب کنه