موضوعات داغ

افزایش قیمت خودرو با بالا رفتن نرخ ارز

عکس مطلب اول
بررسی قیمت خودروهای داخلی در طی دو هفته گذشته در بازار خودرو خبر از افزایش حداقل ۵ میلیون تومانی ها دارد. قیمت خودروهای وارداتی نیز تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
به نقل از دنیای اقتصاد، همین چند وقت پیش بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خبر از کاهش قیمت خودرو و کنترل بازار را می دادند اما طی روزهای گذشته قیمت خودرو در بازار روند صعودی به خود گرفته است.
افزایش بیش از ۴ هزار تومانی نرخ ارز یکی از عواملی بود که سبب شده قیمت خودروها چه داخلی و چه خارجی افزایش یابد.
در کنار افزایش نرخ ارز، تورم انتظاری نیز عامل دیگری است که سبب شارژ قیمت‌ها در بازار خودرو شده است. تورم انتظاری سبب شده که شهروندان قیمت پیشنهادی برای انواع دارایی هایشان از خودرو تا مسکن را بالاتر از حد واقعی خود اعلام کنند تا از این طریق ارزش پول آن ها حفظ شود.
عامل دیگری که در کنار افزایش نرخ ارز و تورم انتظاری سبب صعودی شدن منحنی قیمت در بازار خودرو شده افزایش تقاضا است. در حال حاضر در فصل خرید و فروش خودرو به سر می بریم و همین موضوع عاملی شده که تقاضا در حالی در بازار خودرو افزایش یابد که عرضه به میزان کافی صورت نمی گیرد. در واقع تعادل میان عرضه و تقاضا از بین رفته و همین موضوع به نوبه خود صعودی شدن قیمت‌ها را به دنبال داشته است.
بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت پراید با صعودی حدود ۵ میلیون تومانی به ۷۵ میلیون تومان رسیده و تیبا نیز در بازار بالای ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود. قیمت کوییک دنده ای به ۱۰۲ میلیون تومان رسیده و ۴۰۵ هم با یک رشد ۱۰ میلیون تومانی در حال حاضر از یک برچسب ۱۲۵ میلیون تومانی برخوردار است. پژو پارس نیز با جهش ۱۶ میلیون تومانی ۱۵۳ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/9
بنظرم قیمتایی که زدین هنوز ارزون تر از واقعیته ! چون من خودم میخواستم ماشینم رو عوض کنم توی دیوار با آگهی دهندگان (دلالان گرامی) چت میکردم قیمت ها خیلی بالاتر از اینه که شما زدین ! در حد این بود که کلا پشیمون شدم از تعویض ماشینم ! یجورایی انگار میانگین قیمت زدین !!! مثلا پژو پارس از این قیمتی که شما زدین 20 میلیون گرون تره ! یکی از دوستان ما پارس مدل 95 خریده با خوردگی روی سپر و جلو کاپوت بنام بدون رنگ ! 115 میلیون. البته ماشین 10 هزارتا کارکرد داره ولی خوب هفته بعدش بردیمش تعمیرگاه واسه تعویض سنسور !
قرض از این همه خزعبلات این بود که بگم شما بیش از 100 میلیون میدی پای ماشینی که مجبور بشی ببری تعمیرگاه واسه تعمیرات دوباره ! تازه قیمت صفرش خیلی گرون تره ! تازه این طرف که این ماشینو خریده بالای 10 میلیون در ماه درآمد داره !!!