موضوعات داغ

هیوندای سانتافه 2021 مجهزتر از قبل به بازار اروپا می‌آید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی است که هیوندای سانتافه 2021 رونمایی شده و اندک اندک مشخصات آن برای بازارهای مختلف اعلام می‌شود. بازار قاره سبز نیز تمایل به خرید سبزترین خودروها دارد و به همین خاطر شاهد عرضه هیوندای سانتافه PHEV‌ با قدرت 265 اسب‌بخار برای این بازار خواهیم بود.

هیوندای سانتافه هیبریدی درنظر گرفته شده برای عرضه به بازار اروپا، از جدیدترین نسل پیشرانه‌های این شرکت موسوم به Smartstream بهره می‌برد. این پیشرانه هیبریدی از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی 59 اسب‌بخاری تشکیل شده است که در حداکثر حالت بازدهی خود، قدرت 230 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه خواهد داد. این امکان وجود دارد که سانتافه هیبرید را بتوان از روز اول ثبت سفارش در اروپا خریداری نمود.

نسخه‌های پلاگین هیبریدی از هیوندای سانتافه 2021 همان موتور توربوشارژر 1.6 لیتری را با یک پیشرانه الکتریکی قوی‌تر 90 اسب‌بخاری ترکیب می‌کنند. باتری لیتیوم یون این خودرو نیز 13.8 کیلووات ساعت ظرفیت ذخیره سازی دارد. پیشرانه هیوندای سانتافه پلاگین هیبریدی 265 ساب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

برای افرادی که به خودروهای هیبریدی علاقه ندارند، سانتافه 2021 با یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی اصلاح شده قابل خرید است. این پیشرانه 202 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مشخصات هیوندای سانتافه 2021 برای بازار ایالات متحده هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد