موضوعات داغ

سوزوکی اکروس؛ کپی واضحی از تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سوزوکی به تازکی از یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی به نام سوزوکی اکروس رونمایی کرده که برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شده است. این خودرو در حقیقت همان تویوتا RAV4‌ پلاگین هیبریدی است که با برندی متفاوت به بازار قاره سبز عرضه خواهد شد.

البته سوزوکی اکروس و تویوتا راو 4 شباهت صددرصدی به یکدیگر ندارند و سوزوکی برخی تمایزات ظاهری را برای این خودرو در نظر گرفته است. این تفاوت‌ها عبارتند از: جلوپنجره بزرگتر به همراه چراغ‌های جدید و تمام LED. نمای جانبی و پشتی خودرو کاملا بدون تغییر باقی مانده است و هیچ تفاوتی بین سوزوکی اکروس و تویوتا راو 4 دیده نمی‌شود. سوزوکی تصمیم گرفته تا شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود را از پاییز امسال و در شش رنگ برای بازار اروپا آغاز کند.

در زیر پوسته آشنای سوزوکی اکروس، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی قرار دارد که از ترکیب موتور 2.5 لیتری و دو موتور الکتریکی برای هر محور تشکیل شده است. باتری سوزوکی اکروس نیز 18.1 کیلووات ظرفیت ذخیره سازی انرژی دارد. حداکثر توان خروجی پیشرانه 302 اسب‌بخار خواهد بود که با تویوتا راو 4 برابر می‌کند. میزان تولید کربن دی اکسید این پیشرانه 22 گرم در هر کیلومتر است و در حالت برقی بردی برابر با 75 کیلومتر ارائه می‌دهد. همچنین میزان تقسیم قدرت بین محور ها از صفر به 100 تا بیست به هشتاد متغیر است که به صورت الکترونیکی و توسط سیستم هوشمند تقسیم قدرت و گشتاور تعیین خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد