موضوعات داغ

آغاز ثبت نام برای شرکت ‌های متقاضی سرویس مدارس در سامانه سپند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی ‌های شهری کشور در خصوص سرویس مدارس اعلام کرد که شرکت ‌های حمل ونقل حوزه سرویس مدارس می توانند در سامانه سپند (سامانه ملی پایش ناوگان دانش آموزی) ثبت نام کنند و سپس در مرحله بعد، از رانندگان متقاضی برای ثبت نام دعوت به عمل خواهد آمد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اعلام کرد همه شرکت های حمل و نقل درون شهری که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند، حداکثر تا 25 تیرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام در سامانه سپند به آدرس اینترنتی www.irtusepand.ir مراجعه کرده و مراتب ثبت نام را انجام دهند. براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، قرار است که امسال مدارس سراسر کشور زودتر از سال های گذشته به صورت تفکیکی و یا یک روز در میان شروع بکار کنند و شاید لازم باشد که رانندگان سرویس مدارس در روزهای پنجشنبه نیز فعالیت داشته باشند و نیاز است که سرویس دهی در این حوزه افزایش پیدا کند. برهمین اساس لازم است تا شرکت ها و رانندگان سرویس مدارس شناسایی شده و والدین هم بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است که در حوزه شناسایی شرکت ها و رانندگان سرویس مدارس، شهرداری ها وظیفه دارند تا شرکت های حمل و نقل دانش آموزی را که پیش از این درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کرده اند، شناسایی کرده و پس از بررسی مدارک و تطبیق آن با آیین نامه و دستورالعمل های مربوطه، برای شرکت های منتخب مجوز فعالیت صادر و ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس را تامین کنند. شرکت هایی که موفق به دریافت پروانه فعالیت می شوند، از طریق سامانه در درگاه اختصاصی آموزش پرورش قابل مشاهده خواهند بود.

در پایان مرتضی ضامنی به سهمیه سوخت سرویس مدارس نیز اشاره کرد و در این خصوص افزود که تنها سهمیه سوخت یارانه ای به ناوگانی تعلق می گیرد که در سامانه سپند نام نویسی کرده و توسط شهرداری شهر خود تایید شده باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد