موضوعات داغ

مشخصات جی ام سی S350 توسط ریگان خودرو اعلام شد، یک چینی دیگر در راه بازار ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در طی چندسال اخیر بازار کراس‌اوورها در سراسر جهان از جمله ایران بسیار داغ و پرحرارت بوده و هرکدام از خودروسازان یا واردکنندگان تلاش کرده‌اند تا محصولی را در این سگمنت به بازار عرضه کنند. نتیجه آن نیز حضور انواع برندهای رنگارنگ چینی با خودروهای متفاوت در بازار کشورمان بوده است.

ریگان خودرو نیز یکی از این شرکت‌های نوپا بود که ابتدا نسبت به عرضه کوپا T210 به بازار اقدام کرد و سپس تصمیم گرفت تا محصولی بزرگتر و قوی‌تر به نام جی ام سی S350 را به بازار عرضه کند. اکنون مشخصات فنی این خودرو به طور رسمی توسط ریگان خودرو اعلام شده است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور این خودرو در بازار کشورمان خواهیم بود.

همان‌طور که از نام جی ام سی S350 مشخص است، بسیاری تصور می‌کنند این شرکت نام خود را از برند آمریکایی GMC کپی برداری کرده تا با استفاده از شهرت خودروساز مشهور آمریکایی، برای خود محبوبیت و شهرتی را فراهم کند.

جی ام سی S350

با این وجود این تصور چندان درست نیست. جی ام سی کوتاه شده عبارت شرکت خودروسازی جیانگ لینگ است و سابقه فعالیت آن به دهه 1950 میلادی باز می‌گردد، زمانی که این شرکت بر تعمیر موتور خودروهای تجاری تمرکز داشت. با تغییر سیاست‌های کلی حکومت چین و روند رو به رشد خودروسازی در این کشور، جی ام سی نیز به حوزه خودروسازی وارد شد. یکی از محصولات مشهور این شرکت نیز جی ام سی S350 نام دارد که از سال 2010 به تولید می‌رسد و اکنون ریگان خودرو قصد عرضه این خودرو به بازار کشورمان را دارد.

جوینت ونچر چینی-چینی!

از آن‌جایی که جی ام سی یک تازه وارد در دنیای خودروسازی بود، برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود ناچار شد با یکی دیگر از خودروسازان مشهور چینی یعنی چانگان قرارداد مشارکتی منعقد کند که خودروهای این جوینت ونچر با برند لندویند به بازار عرضه شدند. جی ام سی S350 نیز بر مبنای یکی از همین خودروها توسعه یافته است و تاکنون دوبار مورد جراحی زیبایی و فیس لیفت نیز واقع شده است.

جی ام سی S350

جی ام سی پس از اجرای فیس لیفت دوم در سال 2016، استفاده از موتورهای تنفس طبیعی حجیم را متوقف کرد و به جای آن از پیشرانه دولیتری توربوشارژر برای این خودرو بهره گرفت. این پیشرانه حداکثر 202 اسب‌بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این ارقام را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو ارسال می‌کند. جی ام سی S350 در دو نسخه پنج سرنشینه و هفت سرنشینه قابل خریداری است.

امکانات و آپشن‌ها

بنابر شنیده‌ها، ریگان خودرو قصد دارد تا نسخه فول آپشن این خودرو را به بازار کشورمان عرضه کند. از این رو انتظار می‌رود در جی ام سی S350 مونتاژ شده توسط این شرکت، شاهد امکاناتی همچون شارژر بیسیم، فرمان برقی، رینگ 17 اینچی، سانروف، صندوق برقی، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، نمایشگر هشت اینچی به همراه رهیاب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، کنترل پایداری، کنترل کشش و آینه‌های برقی تاشو باشیم. امکاناتی که برای خودرویی در این سطح و سگمنت راضی کننده به نظر می‌رسند.

قیمت تقریبی

بیان حدس و گمان در خصوص قیمت خودروهایی که برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شده‌اند، چندان قابل اطمینان نیست چرا که این حدس و گمان‌ها معمولا قیمت نهایی اعلام شده تفاوت قابل توجهی دارند. قیمت جی ام سی S350 نیز در نسخه فول با سیستم انتقال قدرت دودیفرانسیل، حدود 24 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است که با این حساب باید منتظر اعلام قیمت بیش از 500 میلیون تومانی برای این خودرو باشیم.

جی ام سی S350

در این صورت جی ام سی S350 در بازار ایران رقیب کراس‌اوورهای لوکس چینی خواهد شد که در محدوده قیمت 400 الی 600 میلیون تومان به فروش می‌رسند. با این حساب همه چیز به آینده بستگی دارد و باید منتظر عرضه رسمی جی ام سی S350 از سوی ریگان خودرو باشیم تا قیمت نهایی و رقبای آن مشخص شوند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/21
سوراخو پیدا کردن هر چرتیو میارن اینجا 400 به بالا فرو می کنن
1399/4/21
شرکت ریگان خودرو ۲ سال بعد از ثبتنام خودروی کوپا T210 و ۱۴ بعد از تکمیل وجه هنوز خودروی تحویل نداده. و خودروهایی که با پول اونها آورده رو تو بازار آزاد میفروشه. باز داره پول از مردم میگیره برای ماشین دیگه.. متاسفم برای خودمون
1399/4/21
ریگان اول کوپاهایی که دو ساله پیش ثبت نام کرده رو بده جی ام سی پیشکشش