موضوعات داغ

آیا سایک موتور مجدداً از طریق آذویکو به ایران باز می گردد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

دو سال از بازگشت تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی می گذرد و انتظار می رفت که خودروسازن چینی همانند دور قبل تحریم ها در بازار ایران باقی بمانند و چه بسا با خروج خودروسازان اروپایی و آسیایی، جا پای خود را در بازار ایران محکم تر کنند. با این حال بازگشت شدیدتر تحریم ها، محدودیت در روند تامین قطعات وارداتی و همچنین توقف مراودات مالی، باعث شد تا برخی از خودروسازان چینی هم مجبور به ترک بازار ایران شوند، با این حال برخی از خودروسازان چینی منتظر هستند تا با رفع محدودیت های موجود، بار دیگر همکاری خود را با شرکای ایرانی از سر بگیرند.

دور قبل تحریم های صنعت خودروسازی، فرصتی برای خودروسازان چینی فراهم کرد تا در نبود خودروسازان مطرح اروپایی و آسیایی، از خلاء موجود نهایت استفاده را کرده و فعالیتی پررنگ در بازار ایران داشته باشند. با این حال دور جدید تحریم های بین المللی باعث شد تا برخی خودروسازان چینی هم در ایران ماندگار نباشد و شرکای ایرانی خود را با انبوهی از تعهدات تنها گذاشته و خطوط تولید آنان را تعطیل کنند، هرچند برخی معتقد هستند که این قطع همکاری موجب زیان خودروسازان خارجی هم شده است.

به گزارش خودروبانک، برخی ها معتقد هستند که شرکت های خودروساز چینی که با چشم انداز بلندمدت و به امید افزایش تیراژ تولید و دستیابی به سهم قابل توجه اقدام به عقد قرارداد مشارکت در تولید با خودروسازان بخش خصوصی و یا دو خودروساز بزرگ کشور کرده اند، با خروج از ایران مشمول زیان شده و همچنان در انتظارند تا با رفع محدودیت های موجود، بار دیگر به بازار ایران برگردند.

سایک موتور، از جمله خودروسازان چینی است که باوجود تمایل به ادامه همکاری با شریک تجاری ایرانی خود یعنی صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، به دلیل محدودیت های موجود تحریم ها مجبور به ترک بازار ایران شده است و حالا با گذشت 2 سال از شروع تحریم ها و ترک بازار ایران، همچنان در تداوم همکاری بلند مدت با شرکت آذویکو ثابت قدم هستند. سایک موتور ضمن قدردانی از تلاش های شرکت صنعت خودرو آذربایجان در راستای تولید و حفظ برند "ام جی" در ایران، اعلام کرد که باوجود تحریم های بین المللی صنعت خودرو توسط آمریکا و قطع همکاری به صورت موقت، همچنان در تداوم همکاری بلند مدت با شرکت آذیکو ثابت قدم هستند.

سایک موتور همچنین اعلام کرد که در راستای ارائه خدمات پس از فروش به محصولات خود در ایران متعهد بوده و از هیچ تلاشی برای ارتقای برند "ام جی" در ایران کوتاهی نخواهد کرد و ضمن تاکید بر ادامه حمایت از شرکت صنعت خودرو آذربایجان در بالاترین سطح ممکن، امیدوار است که بتواند هرچه زودتر همکاری خود را با شرکت آذیکو برقرار کند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/28
ای کاش این مهم محقق شه
حیفه واقعن ما ار خودروی ام جی محروم شیم بخصوص نسل جدید محصولات آن که سزشار از تکنولوژی و کیفیت هست
به عنوان مثال نسل جدید MG6 در عرض دو هفته بیش از 10000 پیش فروش داشته فقط در بازار چین آنهم در این وضعیت کرونایی
1399/4/28
آذویکو شرکت دروغگو که از هیچ تلاشی برای کلاهبرداری از بیش از ۳۰۰۰ هزار حواله دار دریغ نکرد.
1399/4/28
شرکت آذویکو بیش از 2 سال است که خودروهای حواله داران را تحویل نداده و هر روز با بهانه های مختلف از تحویل خودرو و یا جلب رضایت شاکیان خود که بیش از 2000 نفر هستند، شانه خالی می کند.
1399/4/28
میشه لطفا منبع خبر را ذکر کنید ؟
چون حدود 2 سال هست که نام ایران از قسمت midle east سایت saicmotor..com حذف شد ه
1399/4/28
با سلام
این خبر سفارشیست و سرتاسر دروغ است.
آذویکو ۲۰۰۰ مالباخته دارد که در حقشان ظلم بسیار کرده و دادگاه بدوی به نفع شاکیان حواله دار رای داده؛ لطفا خبر را حذف کنید
1399/4/28
چقدر از آذویکو گرفتین که این خبرو بذارین؟
1400/4/2
سایک موتور از تلاشهای آذویکو تشکر کرده؟
اگه همچین چیزی باشه یقین پیدا میکنیم طرف چینی هم دستش با این کلاهبردارها تو یه کاسه هست.
وجهه ی سایتتونو با این خبرهای سفارشی خراب نکنید!