موضوعات داغ

کپی‌کاری چینی‌ها از فورد برانکو، پیش از عرضه به بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودرو چین همواره به علت کپی‌کاری‌های ظاهری از خودروسازان مشهور جهان بدنام بوده و حتی با وجود بلوغ نسبی این صنعت و خودروسازان چینی، همچنان محصولاتی هستند که با کپی برداری از خودروهای روز دنیا ساخته شده‌اند. جدیدترین کپی چینی در دنیای خودروسازی به محصول جدید شرکت وی مربوط می‌شود، شرکتی که یکی از زیرمجموعه‌های گریت وال است و یک شاسی‌بلند را طراحی کاملا به شبیه به فورد برانکو رونمایی کرده است.

البته مسئولان شرکت وی برای آن‌که تا حد امکان از حاشیه‌های کپی‌کاری خود دور باشند، تنها به انتشار چند تصویر مبهم از محصول جدید خود یعنی Wey P01 اکتفا کرده‌اند. با این حال حتی در همین تصاویر نه چندان دقیق نیز می‌توان خطوط طراحی مشابه با فورد برانکو را در Wey P01 مشاهده کرد.

Wey P01

مطابق گزارش رسانه‌های چینی، این شباهت حتی در فضای درونی وی P01‌ نیز وجود خواهد داشت. با وجود آن‌که هیچ تصویری از فضای داخلی شاسی‌بلند چینی به بیرون درز نکرده، اما رسانه‌های این کشور خبر داده‌اند که طراحان وی قصد دارند فضای داخلی مشابه با فورد برانکو اسپرت را در کابین محصول خود بازسازی کنند. با این حساب می‌توان گفت که با یک کپی تمیز چینی از فورد برانکو آمریکایی مواجه خواهیم بود.

شرکت وی حتی قابلیت‌های فورد برانکو را نیز کپی کرده است. برای مثال وی P01‌ درهای جداشونده دارد و سقف آن نیز پنل مانند است. البته به نظر می‌رسد که شرکت وی در این مسیر تنها نیست و در ماه‌های آینده خودروسازان مختلفی نسبت به ساخت کپی‌های متعدد از فورد برانکو اقدام خواهند کرد. برگ برنده فورد حتی پیش از عرضه انبوه به شهرت رسیده است تا بازهم قدرت صنعت خودروسازی آمریکا را به رخ جهانیان بکشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد