موضوعات داغ

گرفتن نبض بازار با کیا سورنتو 2020

عکس مطلب اول

برای سال‌ها، سدان خودروی مورد علاقه عموم مردم نه تنها در ایران، بلکه در تمام نقاط جهان بود. به مرور و با شلوغ شدن خیابان‌ها و افزایش ترافیک، تمایل به خرید خودروهای کوچک‌تر و هاچبک بیشتر شد.

در سال‌های اخیر به دنبال موج فزاینده علاقه به آفرود سواری، خودروهای شاسی‌بلند در صدر لیست فروش قرار گرفتند. در ایران بعضی از این شاسی‌بلندها بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته‌اند. کیا سورنتو یکی از این پرطرفدارهای بازار خودرو در ایران است.

سورنتو از همان نمونه اولیه در سال 2002 ميلادی تا کنون، همواره بازار خرید و فروش خوبی داشته و از جمله خودروهای با کیفیت و موفق در بازارهای جهانی بوده است. دلایل موفقیت کیا سورنتو را می‌توان در طراحی خوب و امکانات و کیفیت ساخت مناسب این خودرو جستجو کرد.

کیا در نسخه جدید سورنتو در سال 2020 هم از نظر طراحی و هم در بخش آپشن‌ها، تقریباً یکی از بهترین خودروهای کمپانی‌اش را ارائه کرده است.

کیا سورنتو 2020 رقیب بزرگ شاسی بلندهای امروز

سورنتو 2020 در نمایشگاه ژنو در سال 2019 رونمایی شد. این خودرو با وفادار ماندن به طراحی قدیمی، با تغییرات جدید و متفاوت توجه علاقه‌مندان به این کلاس خودرو را به خود جلب کرد.

باریک شدن چراغ‌های جلو و بزرگتر شدن جلوپنجره اولین نکته قابل توجه طراحی این خودروست. اغلب خودروهای تولید شده برای سال 2020 یک وجه مشترک دارند؛ خطوط برجسته و حجم دهنده بر روی خودروها که حالتی تهاجمی به آنها می‌دهد. در کیا سورنتو هم این نکته بیشتر به چشم می‌خورد، چون کاملاً متفاوت با نمونه‌های قبلی این خودروست. استفاده از خطوط شکسته بر روی بدنه و تغییر فرم چراغ‌ها ساختار مدرن این خودرو را بیشتر به چشم می‌آورد.

کابین سورنتو 2020، یک فضای کاملاً مدرن، لوکس و چشم‌نواز است. استفاده از تریم کرم رنگ در روکش صندلی‌ها و تودوزی درهای خودرو، نمایشگر 12 اینچی و ساختار کنسول کیا سورنتو، فاصله این خودرو را با شاسی بلندهای لوکس این روزهای بازار، به حداقل ممکن رسانده است. شاسی‌بلندهای مدرنی که این روزها در سامانه‌های مختلف خودرو مانند www.divar.ir رقابتی سخت و نفسگیر دارند.

کیا برای سورنتو 2020 یک موتور 1.6 لیتری با قدرت 177 اسب بخار در نظر گرفته است. یک موتور الکتریکی با قدرت 57 اسب بخار هم در کنار این موتور بنزینی قرار گرفته تا قدرت کلی خودرو را به 277 اسب بخار افزایش دهد. علاوه بر این نسخه بنزینی هیبریدی، یک نسخه دیگر با حجم موتور 2.5 لیتر و قدرت 277 اسب بخار و یک موتور 2.2 لیتری توربو دیزل با قدرت 200 اسب بخار هم در نظر گرفته تا طیف مختلف علاقه‌مندان به خودروهای گوناگون را راضی نگه داشته باشد.

از آپشن‌های رفاهی این مدل می‌توان به تجهیز سیستم صوتی آن به اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد. افزایش تعداد کیسه‌های هوا به هشت عدد، سیستم ترمز و پایداری پیشرفته و متنوع، اضافه کردن کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار ترافیک از عقب در کنار اتصالات مختلف USB برای تمام سرنشینان خودرو از جمله امکانات جدید کیا سورنتو است.

رشد خودروسازی کیا در سال 2020

کیا موتورز مانند دیگر خودروسازان مطرح کره‌ای و ژاپنی، چند سالی است که خیز بلندی برای گرفتن بازار خودروی دنیا برداشته است. این خودروساز موفق در هر بار فیس‌لیفت خودروهای خود، تغییرات شگرف و خاصی را ایجاد می‌کند که نشان دهنده برنامه‌ریزی مدیران این کمپانی است.

برنده شدن کیا تلوراید در رقابت بهترین خودروی جهان در سال 2020، به ثمر نشستن تلاش و برنامه‌ریزی بلند مدت مهندسان و طراحان این کمپانی بود که به خوبی به بار نشست.

کیا سورنتو هنوز به بازارهای زیادی در دنیا عرضه نشده است. بعد از شیوع كرونا، عرضه بسیاری از خودروهای تولیدی این سال با مشکل و تعویق روبه‌رو شد. اما با توجه به قیمت سورنتو در دیوار و ديگر سايت‌های خريد و فروش خودرو، می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت ارائه نسخه 2020 این خودرو در کشورمان، قیمت پیشنهادی برای آن بسیار بالا خواهد بود.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد