موضوعات داغ

رشد دو درصدی فروش پورشه 911 نسبت به سال گذشته با وجود شیوع کرونا!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان شیوع بحران کرونا در جهان اکثر شرکت‌های خودروسازی دچار مشکل افت فروش و کاهش سودآوری شده‌اند. پورشه نیز یکی از همین خودروسازان بود که در طی بازه‌ای چندماهه، ناچار شد تا نمایندگی‌های خود را تعطیل نماید و متحمل کاهش فروش 12 درصدی برای چند هفته شود. با این وجود فروش پورشه در مجموع نسبت به سال گذشته چندان افت نکرده است و این شرکت در مدت مشابه امسال نسبت به سال گذشته، دو درصد افزایش فروش در حوزه فروش پورشه 911 را تجربه کرده است.

از ابتدای سال 2020 میلادی تاکنون، پورشه 116.964 اتومبیل در جهان به فروش رسانده است که تاکنون پورشه کاین محبوب‌ترین مدل آن‌ها بوده است. میزان فروش پورشه کاین در سه ماهه دوم سال 2020، حدود 39.245 دستگاه بوده است. دیگر قدبلند پورشه یعنی پورشه ماکان نیز در این مدت 34430 مشتری داشته است. خریداران پورشه 911 در همین مدت 16،919 نفر بوده‌اند و 4،480 مشتری نیز نسبت به خرید مدل جدید پورشه تایکان اقدام کرده‌اند.

آسیا و چین، کیف پول پورشه

از مجموع حدود 116 هزار دستگاه فروش پورشه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 55.550 دستگاه مربوط به فروش در بازار کشورهای آسیا، اقیانوسیه، خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است. از نظر حجم بازار چین همچنان پرفروش‌ترین بازار پورشه است و خریداران اروپایی نیز طی این مدت 32312 دستگاه پورشه خریداری کرده‌اند. مشتریان در ایالات متحده نیز سه ماهه دوم سال 2020 تاکنون 24/186 دستگاه پورشه سفارش داده‌اند.

آمار فروش

پورشه پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه سوم سال 2020، وضعیت ناشی از شیوع کرونا بازار محصولات این شرکت را در ایالات متحده و اروپا تحت تاثیر قرار دهد، به همین جهت تمرکز این شرکت بر فروش در بازار چین و سایر کشورهای آسیایی است. پس از یک دوره کوتاه افت فروش، وضعیت فروش پورشه از ماه می میلادی رو به بهبود است اما مشخص نیست که در آینده نزدیک چه اتفاقی برای سودآوری این شرکت رخ خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد