موضوعات داغ

مانی خوشبین: قیمت شارژر تریکل باتری مک ‌لارن P1 حدود ۶۱۵ میلیون تومان است + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگرچه مک ‌لارن P1 یک ابرخودرو فوق‌العاده قدرتمند است، اما هنوز باید مانند هر خودرو الکتریکی دیگری شارژ شود. چون تکنولوژی شارژ سریع زمانی که P1 عرضه شد وجود نداشت، مک ‌لارن برای شارژ آهسته و ایمن باتری خودش به شارژ تریکل نیاز دارد. مانی خوشبین که علاقه زیادی به خودروهای خاص دارد در یک ویدیوی جدید، ما را با مک ‌لارن P1 خودش بیشتر آشنا کرده است.

پس از بروز مشکلاتی حین شارژ باتری هیبریدی این ابرخودرو، خوشبین با پشتیبانی مک‌لارن تماس گرفت تا این مشکل را رفع کنند. بالاخره مشخص شد دلیل این مشکل یک واحد شارژ معیوب بوده است. تا قبل از اینکه یک شارژر جدید برای او ارسال شود، مک لارن به خوشبین توصیه کرد حداقل هفته‌ای یکبار با خودرو خودش رانندگی کند تا قدرت باتری افزایش پیدا کند.

سپس فیلمبردار خوشبین پیشنهاد می‌دهد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت P1 را در حالت تمام الکتریکی تست کنند. این یک تسلا نیست بنابراین شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن حدود ۱۰ ثانیه است. P1 حین استفاده از موتورهای الکتریکی در کنار موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوشارژ قادر است در مدت زمان ۲.۸ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

اگرچه این زمان خیلی خوبی نیست، اما باید به این نکته هم توجه کرد که P1 برای استفاده در حالت تمام الکتریکی ساخته نشده است. این خودرو قادر است با یکبار شارژ کامل فقط ۱۰ کیلومتر را طی کند. P1 همچنین دارای اولین نسخه از فناوری پرفورمنس هیبریدی است که در واقع روشی اقتصادی برای افزایش قدرت خودرو است. از زمان معرفی P1 تاکنون شاهد پیشرفت باورنکردنی در فناوری هیبریدی بوده‌ایم، مثلا پولستار ۱ که قادر است در حالت تمام الکتریکی مسافت ۱۲۵ کیلومتری را طی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد