موضوعات داغ

افزایش عمر متوسط خودروهای آمریکایی به دلیل کاهش فروش‌ خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شما خودرو خود را تا چه مدت نگه می‌دارید؟ آیا هر پنج یا شش سال یکبار آن را عوض می‌کنید و یا تا زمانی که کل خودرو از هم می‌پاشد آن را نگه می‌دارید؟ به هر حال، عمر متوسط خودروهای آمریکا در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۹ سال رسیده است.

این پژوهش، عمر متوسط خودروهایی که در ایالات‌متحده استفاده می‌شوند را نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود یک ماه افزایش‌یافته است. طبق گفته تحلیل‌گران، فروش خودروهای جدید با افت زیادی روبرو شده و بیماری همه‌گیر هم به آن شدت بخشیده است. البته پیش از آن که ویروس کرونا به یک بحران جهانی تبدیل شود، فروش خودروها در حال کاهش بود.

تاثیر این بیماری روی صنعت خودرو هنوز مشخص نیست، اگرچه ممکن است یک دوگانگی عجیب ایجاد کند. برای مثال، بسیاری از مردم همچنان از داخل خانه مشغول به کار هستند در حالی که خودروهای آن‌ها در پارکینگ خاک می‌خورد. از سوی دیگر، مردم دیگر تمایل زیادی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی ندارند.

طبق این پژوهش، خودروهای جدید فقط ۶.۱ درصد از خودروهای مورداستفاده در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند، که این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۶.۷ درصد بوده است. در سال ۲۰۲۰، خودروهای جدید فروخته شده فقط ۵ درصد خودروهای درون جاده را تشکیل خواهند داد. وجود خودروهای جدید بیشتر در جاده به کم شدن عمر متوسط خودروها کمک می‌کند.

شاید این نکته که مصرف‌کنندگان برای مدت بیشتری خودروهای خود را نگه می‌دارند منجر به نگرانی خودروسازان شود، اما این باعث ایجاد فرصت‌های خوبی در بازار قطعات یدکی خواهد شد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که تعداد خودروهای ۶ تا ۱۱ ساله افزایش خواهد یافت، که برای مراکز خدماتی مستقل و تعمیرگاه‌ها فرصت خیلی خوبی است، چون گارانتی خودروها تا آن زمان به پایان رسیده است. با این حال انتظار می‌رود تعداد خودروهای قدیمی کاهش یابد.

دلیل دیگر برای افزایش عمر خودروها، قابلیت اطمینان آن‌ها است. اگرچه هیچ خودرویی بدون تعمیر و نگهداری دوام نمی‌آورد، اما خودروهای امروزی با تعمیرات کمی می‌توانند مسافت‌های بالای ۱۶۰ هزار کیلومتر را به راحتی طی کنند. برای برخی، پرداخت هزینه تعمیرات و خدمات نسبت به خرید یک خودرو جدید صرفه اقتصادی بیشتری دارد. اما طبق تحلیل پژوهشگران، افراد کمی خودروهای خود را برای همیشه نگه می‌دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد