موضوعات داغ

هیوندای برند الکتریکی ایونیک را تاسیس کرد؛ عرضه کراس‌اوور ایونیک ۵ در پاییز ۲۰۲۱

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از هم‌اکنون، نام تجاری ایونیک به چیزی بیشتر از پاسخ هیوندای به تویوتا پریوس اشاره خواهد داشت. شرکت هیوندای اعلام کرد که برند جدید ایونیک شامل یک خانواده کامل از خودروهای تمام‌الکتریکی خواهد بود که براساس کانسپت سدان اسپورت پرافسی و کانسپت رترو ۴۵ الکتریکی ساخته می‌شوند.

اگرچه در این بیانیه به رشد سریع تسلا و افزایش تقاضا برای خودروهای تمام‌الکتریکی در اروپا، ایالات‌متحده و کره‌جنوبی - جایی که تسلا به تازگی فروش بیشتری از خودروهای الکتریکی هیوندای داشته - اشاره‌ای نشده است، اما هیوندای گفته ایجاد این برند به منظور واکنش به افزایش تقاضای مشتریان صورت گرفته و برنامه‌های هیوندای برای سلطه بر بازار خودروهای الکتریکی را سرعت می‌بخشد.

توسعه محصولات هیوندای ایونیک

در کابین این خودروها، شاهد استفاده از فناوری شارژ فوق سریع و فضای داخلی جادار هستیم، و قرار است سه مدل جدید تمام‌الکتریکی طی چهار سال آینده عرضه شوند. این شامل مدل ایونیک ۵، یک کراس‌اوور اندازه متوسط براساس کانسپت ۴۵؛ ایونیک ۶، یک سدان براساس کانسپت پرافسی و ایونیک ۷، یک شاسی‌بلند بزرگ است که اوایل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

احتمالا مدل‌های ایونیک ۵ و ایونیک ۶ رقبای مستقیمی برای تسلا مدل Y و مدل ۳ خواهند بود. این کانسپت کراس‌اوور ۴.۶ متر طول دارد که آن را با فورد موستانگ ماک‌ ای، فولکس‌واگن ID.4، نیسان آریا و تسلا مدل Y هم‌رده می‌کند.

ایونیک

هر سه مدل برپایه پلتفرم ماژولار جهانی الکتریکی هیوندای (E-GMP) ساخته خواهد شد، که نرخ شارژ خودروهای ساخته شده براساس آن به ۳۵۰ کیلووات می‌رسد. علاوه بر افزایش فضای داخلی به دلیل عدم وجود موتور احتراق داخلی، هیوندای می‌گوید که رابط‌های کاربری ساده طراحی شده‌اند تا سرنشینان در آن احساس راحتی کنند.

در پاییز 2021 منتظر نخستین محصولات ایونیک باشید

اگرچه شرکت هیوندای هنوز جزئیاتی درباره تعداد نسخه‌های تولیدشده از این خودروها منتشر نکرده، اما تایید کرده که ایونیک ۵ در پاییز ۲۰۲۱ و ایونیک ۶ در سال ۲۰۲۲ در آمریکا عرضه خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه:بررسی هیوندای یونیک، هیبریدی جدیدی کره ای

گروه هیوندای موتور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه یک میلیون خودرو الکتریکی را به فروش برساند و بازار خودروهای الکتریکی را از آن خود کند. قرار است خود هیوندای به تنهایی و با کمک برند ایونیک حدود ۵۶۰ هزار دستگاه از این خودروها را بفروشد.

هیوندای همچنین در حال ایجاد تحول در زمینه حمل‌ونقل هوشمند با آلایندگی صفر است. اینکه این به معنای سرمایه‌گذاری در زمینه سواری اشتراکی یا تولید سلول‌های سوختی هیدروژنی است هنوز مشخص نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد