موضوعات داغ

خودروهای آمریکایی وارد شده در گمرکات کشور ترخیص نخواهند شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

یک مسئول در شورای عالی مناطق آزاد روز گذشته عنوان کرد که خودروهای دپو شده این مناطق با مصوبه هیئت وزیران ترخیص شده‌ است، ولی همچنان خودروهای آمریکایی یا سفارش این کشور در مناطق آزاد باقی مانده و مجوز ترخیص برای آنان صادر نشده است.

راهکاری برای مقابله با تحریم های صنعت خودروسازی کشور

در سال 1395، ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی توسط رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مطرح و بلافاصله از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این خصوص رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تاکید کرد که باید جلوی واردات خودروهای آمریکایی و همچنین خودروهای آسیایی و اروپایی که در این کشور ساخته و مونتاژ می شود، گرفته شود تا کوچک ترین کاری باشد که برای مقابله با تحریم های صنعت خودروسازی کشور از سوی آمریکا انجام می شود.

به همین ترتیب، وزارت صمت سفارش خودروهای آمریکایی که شامل تولیدکنندگان آمریکایی، کشور مبدا آمریکا و همچنین ذی نفع بودن آمریکا از فروش این خودروها می شود را ممنوع اعلام کرد.

حال باتوجه به ممنوعیتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیگیری های رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودروهای آمریکایی برقرار کرده است، صدها دستگاه از خودروی آمریکایی در گمرکات کشور دپو شده اند و مصوبه های اخیر هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک هم نتوانست خودروهای آمریکایی را به خیابان های ایران برساند و این خودروها همچنان در گمرک قرار دارند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/21
بنده به عنوان یکی از صاحبان این خودرو ها واقعا اعتراض دارم به تصمیمات لحظه ای و بازی با سرمایه مردم، خودروی اینفینیتی بنده که ساخت امریکا هست 3 ساله که زیر آفتاب کیش داره می سوزه و همچنان هیچ کاری نمی تونم انجام بدم، اگه ورود ممنوعه چرا اجازه خروج نمی دن ؟؟ چرا نمی ذارن به مبدا که دبی هست ببرم و با کلی ضرر بفروشم تا بخشی از پولم زنده بشه ؟ واقعا هدف از تصمیمات لحظه ای چیه ؟ اگه می خواستن ممنوع کنن اعلام می کردن از این تاریخ ببعد وارد نشه نه اینکه من و هزاران نفر مثل منو اینجوری توی بلاتکلیفی بذارن و شبانه تصمیم بگیرن، توی این تصمیم ممنوعیت الان آمریکا ضرر کرده یا من ایرانی ؟؟ آمریکا خودروش و فروخته و افرادی مثل من پولشو دادن پس ضرری متوجه آمریکا نشده توی این تصمیم ضرر متوجه هزاران ایرانی شده. اگه واقعا به حق الناس اعتقاد دارن که مطمینم ندارن من نمی بخشمشون و می دونم آخرش خودروی من شبانه ترخیص میشه و میره زیر پای یکی از بچه های خودشون ... لعنت ...
1399/5/21
یا همشون رو بریزید تو دریا یا بدید با آقازاده ها ، سگ خورد