موضوعات داغ

هشدار: خرید خودرو پلاک نشده ممنوع!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

افزایش قیمت ها در بازار و کاهش قدرت خرید مردم، فرصت مناسبی برای کلاهبرداران فراهم کرده است تا از احساسات مردم سواستفاده کرده و با وعده فروش کالا با قیمت بسیار پایین تر از بازار، سرمایه و پول آنان را گرفته و سپس ناپدید شوند. خودرو هم از این قاعده مستثنی نبوده و با افزایش شدید قیمت این محصول در طول دو سال اخیر، قربانیان زیادی تا به امروز داشته است.

کلاهبرداران همانند سارقان، همیشه شیوه های جدید برای کلاهبرداری دارند و متاسفانه قربانیانی گرفته می شود تا مردم از شگرد جدید کلاهبرداریشان با خبر شود. در جدیدترین شگرد آنان، کلاهبرداران مدعی هستند که خودرویشان در کارخانه بوده و مردم با قیمت کمتر تز بازار می توانند آن را خریداری کنند، به شرطی که تمام مبلغ خودرو را یکجا پرداخت کنند.

کلاهبرداری خودرو در شرایط رکود

درحالی که بازار خودرو ماه هاست که در رکود به سر می برد و کمتر خریداری جرات نزدیک شدن به این بازار آشفته را دارند، برخی کلاهبرداران از مردم سواستفاده کرده و دست روی کاهش قدرت خرید آنان می گذارد و با وعده فرورش خودرو با قیمتی بسیار پایین تر از بازار، سرمایه آنان را از چنگشان خارج می کنند.

همچنین بخوانید: مراقب شیوه جدید کلاهبرداران بازار خودرو باشید

در جدیدترین روش همانطور که گفتیم، کلاهبرداران مدعی هستند که خودرویشان در کارخانه قرار دارد و مردم با قیمت کمتر بازار می توانند آن را خریداری کنند، ولی به شرطی که تمام مبلغ خودرو یکجا پرداخت شود تا آنها بتوانند خودروها را از کارخانه خارج کنند. به عنوان مثال خودروی دنا پلاس در بازار قیمتی حدود 264 میلیون تومان دارد، اما کلاهبرداران برای این خودرو وعده فروش با قیمت 240 میلیون تومان را می دهند که هم معقول به نظر می رسد و هم خریدار سود 24 میلیونی را در خرید این اتومبیل می بیند.

این تخفیف شگفت انگیز عاملی شده تا برخی مردم کل مبلغ را به کلاهبردار پرداخت کرده و به امید تحویل 2 روزه خودرو و شاید فروش مجدد آن در بازار و کسب سود چندین میلیون تومانی، در دام افتاده و سرمایه شان را از دست دهند و خودرویی هم تحویل نمی گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد