موضوعات داغ

با کیا سدونا 2021 آشنا شوید، خودرویی با ظرفیت یازده سرنشین!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مینی‌ ون کیا سدونا که در برخی نقاط دنیا با نام کیا کارنیوال شناخته می‌شود، با پیشرانه‌ای جدید و چیدمان جدید صندلی‌ها برای سال 2021 از راه رسیده است. رشد بازار شاسی بلندهای اسپرت ترکیبی و کراس‌اوورها تاثیر قابل توجهی بر فروش مینی ون‌ها داشته است اما کیا اعتقاد دارد همچنان مینی ون‌های خانوادگی خریداران خود را حفظ کرده‌اند.

به همین منظور خودروساز کره‌ای از نسل چهارم کیا کارنیوال برای بازار کره جنوبی پرده برداشت. این خودرو با مشخصات بهتری با نام کیا سدونا در بازار ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

نسل جدید کیا سدونا از سوی کیا وسیله نقلیه چندمنظوره عالی و با وقار نامیده شده است، که اشاره‌ای به ترکیب دو سگمنت شاسی بلند ترکیبی و مینی ون برای ساخت کیا کارنیوال جدید دارد.

کیا کارنیوال، جادارتر از همیشه

نسل چهارم کیا کارنیوال بزرگترین نمونه ساخته شده از این خودروتاکنون است و با رعایت برخی جزئیات، می‌تواند توجه خریداران شاسی بلندها را نیز به سمت خود جلب کند. فاصله بین دو محور نسل جدید کیا سدونا بیش از سه متر بوده و حدود 3090 میلیمتر برآورد می‌شود.

برای اینکه فضای کابین کیا کارنیوال جادار به نظر برسد، شرکت‌ کره‌ای عرض این خودرو را نیز دستکاری کرده و اکنون عرض کیا سدونا نزدیک به دو متر شده است. فضای صندلی‌های ردیف سوم اکنون جادار هستند و فضای بار نیز حجم بیشتری را در اختیار مالک خودرو قرار می‌دهد.

افزایش ابعاد کیا کارنیوال به طراحان کیا اجازه داده تا ردیف چهارم صندلی‌ها را برای این مینی ون تدارک ببینند. اکنون مشتری می‌تواند بسته به نیاز خود، کیا سدونا را با آرایش سه ردیف صندلی یا چهار ردیف صندلی سفارش دهد. نسل چهارم کیا کارنیوال با هفت، هشت یا یازده صندلی در دسترس مشتریان خواهد بود.

کیا کارنیوال

با این وجود طراحی داخلی کیا کارنیوال نسبت به گذشته تفاوت خاصی را نشان نمی‌دهد، چرا که عمده تمرکز کیا در توسعه محصول جدیدش صرف افزایش ابعاد و استفاده بهینه از فضا شده است. تنها بهینه‌سازی‌های کابین کیا سدونا شامل سیستم نشانگرهای دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگری با همان اندازه می‌شود. جوی استیک کنترل دنده نیز اصلاح شده و از مواد باکیفیت‌تری برای ساخت ادوات کابین بهره گرفته شده است.

تغییرات درونی کیا سدونا

تغییرات زیر پوسته کیا سدونا نسبتا قابل توجه هستند. کیا می‌گوید از سیستم تعلیق مستقل برای دو محور کارنیوال جدید استفاده کرده که موجب کاهش لرزش، کاهش سر و صدا و نرمی سواری می‌شوند. زیربندی خودرو نیز بهبود یافته و عایق‌های بیشتری فاصله درها و کاپوت را پر کرده‌اند، بنابراین کابین کیا سدونا اکنون از هر زمانی آرام‌تر خواهد بود.

زیر کاپوت نسل جدید کیا کارنیوال یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 GDI قرار گرفته که 290 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با سیستم تزریق غیرمستقیم یا MPI نیز در دسترس است که 268 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد.

مشتریان همچنین می‌توانند کیا سدونا خود را با موتور دیزلی چهار سیلندر 2.2 لیتری سفارش دهند. این پیشرانه 200 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر سه تیپ کیا کارنیوال با پیشرانه‌های مختلف از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

بهبودهای دیگر کیا کارنیوال

یکی از بهبودهای جالب توجه در نسل جدید کیا کارنیوال، استفاده از سیستم جدید فرمان بوده که براساس ستون خودرو برنامه ریزی شده و با نمونه‌های هیدرولیک قدیمی تفاوت‌های اساسی دارد. استفاده از سیستم فرمان جدید موجب شده تا واکنش فرمان نسبت به گذشته 5.6 درصد سریع‌تر عمل کند. علاوه برآن فرمان جدید کیا سدونا اطلاعات بهتری از نحوه حرکت خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: تست و بررسی کیا کارنز - شکست خورده، اما چیزی از ارزش هایش کم نشده!

سیستم‌های ایمنی کیا کارنیوال از جمله نگهدارنده بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم جلوگیری از برخورد و سیستم هشدار برخورد یا عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز همگی در سیستم فرمان جدید ادغام شده‌اند و عملکرد دقیق‌تری را به نمایش می‌گذارند.

کیا سدونا

یک سیستم رانندگی نیمه خودکار یا رانندگی خودران سطح 2 نیز برای نسل جدید کیا کارنیوال تدارک دیده شده است. سیستمی نیز موسوم به Safe Exit Assist در کیا سدونا جدید وجود دارد که در صورت وجود مانع نزدیک در عقب، اجازه گشودن این در را نمی‌دهد. فروش کیا کارنیوال جدید از شش ماهه دوم سال 2020 در کره جنوبی و سایر نقاط جهان آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد