موضوعات داغ

کیا استینگر 2021 با موتورهای قوی‌تر در اختیار خریداران قرار گرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چند سالی از عرضه کیا استینگر به بازار می‌گذرد و این خودرو با وجود پتانسیل‌های بالایی که برای موفقیت دارد، تاکنون نتوانسته آمار فروش خوبی را از خود ثبت کند. به همین دلیل کیا هرساله استینگر را با بروزرسانی‌های مختلفی روانه بازار می‌کند. این شرکت قصد دارد کیا استینگر را برای سال 2021 با پیشرانه‌های قوی‌تری به بازار بفرستد.

این خودرو با یک موتور بنزینی چهارسیلندر توربوشارژر با قدرت 300 اسب‌بخار به آمریکای شمالی خواهد آمد. این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و حدود 2.5 لیتر حجم دارد. حداکثر گشتاور آن نیز 422 نیوتن‌متر است که در 1650 دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود.

پیشرانه قوی‌تر قابل انتخاب، یک موتور V6 با حجم 3.3 لیتر و توربوهای دوقلو است که برای سال 2021 با سیستم سوپاپ اگزوز الکترونیکی عرضه می‌شود. استفاده از این سیستم موجب شده که این پیشرانه شش سیلندر نسبت به گذشته سه اسب بخار قدرت بیشتری تولید کند. مجموع قدرت قابل دست‌یابی با این پیشرانه 368 اسب‌بخار و گشتاور آن نیز 510 نیوتن‌متر است.

همچنین بخوانید: ملاقات با کیا استینگر در تهران؛ اسپرت به سبک کره‌جنوبی

نسخه شش سیلندر از کیا استینگر به دریچه پروانه‌ای در اگزوز نیز مجهز است که در حالت رانندگی اسپرت، صدای غرش فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند. هنگامی که حالت رانندگی را در حالت اقتصادی یا کامفورت قرار دهید، این صدا شنیده خواهد شد.

کیا استینگر

پیشرانه دیگر قابل انتخاب، یک موتور دو لیتری با 251 اسب‌بخار قدرت و 353 نیوتن‌متر گشتاور است. صرف نظر از هر پیشرانه‌ای که برای کیا استینگر انتخاب شود، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده خواهد داشت.

اما این تمام بروزرسانی‌های کیا استینگر نیست. برای سال 2021 خریداران این خودرو از مزیت وجود هشدار خروج از پارک، دنبال کننده خطوط، دستیار رانندگی در بزرگراه و هشدار برخورد از عقب بهره‌مند خواهند شد. احتمالا شاهد برخی ویژگی‌ها همچون استارت از راه دور و تهویه صندلی‌ها نیز در کیا استینگر جدید خواهیم بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد