موضوعات داغ

برای خرید پیکاپ ریچ به چه بودجه‌ای نیاز است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از خودروسازان به نام در ایران، پارس خودرو است که مدت‌ها قبل با نام جنرال موتورز ایران شناخته می‌شد. محصولات دوست داشتنی این شرکت شامل مدل‌های کادیلاک و شورولت و در ادامه رنو و نیسان، موجب شدند تا بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی با دیده اعتماد به پارس خودرو نگاه کرده و تصور خوبی در مورد محصولات این شرکت داشته باشند. البته جای تاسف است که محصولات آمریکایی و ژاپنی مونتاژی در پارس خودرو با مدل‌های چینی همچون پیکاپ ریچ و خودروهای خانواده برلیانس جایگزین شدند و امروزه نیز فعالیت پارس خودرو به تولید کوییک خلاصه می‌شود.

ریچ

در این بین پیکاپ ریچ و نیسان پیکاپ پارس خودرو را می‌توان یکی از خودروهای مسن در این شرکت قلمداد کرد. تولید نیسان پیکاپ یا نیسان فرانتیر در پارس خودرو از اوایل دهه هشتاد خورشیدی آغاز شد و تا اوایل دهه نود ادامه یافت. در این دوران خودروسازان ایرانی مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفتند و پارس خودرو نیز تصمیم گرفت به جای آن‌که خط تولید نیسان پیکاپ را کاملا جمع‌آوری کند، نسخه چینی این خودرو از شرکت دانگ فنگ را به خط تولید خود بیاورد. خودرویی که نهایتا پیکاپ ریچ نام گرفت. البته لازم به ذکر است که تولید این خودرو اخیرا به شرکت زامیاد منتقل شده است.

چهره یکسان، مشخصات فنی بهتر

با وجود چهره یکسان نیسان پیکاپ و پیکاپ ریچ، زیر بدنه این خودروها دو پیشرانه کاملا متفاوت جا خوش کرده است. پیشرانه نصب شده روی پیکاپ ریچ 2.4 لیتر حجم داشته و حداکثر 134 اسب‌بخار قدرت و 208 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همانند نیسان پیکاپ، انتقال قدرت به هر چهار چرخ توسط گیربکس دستی صورت می‌گیرد.

از آن‌جایی که پیکاپ ریچ نسخه چینی نیسان پیکاپ محسوب می‌شود، چینی‌ها این خودرو را مورد بررسی قرار داده و اندکی از وزن آن کاسته‌اند تا مجموع وزن این خودرو حدود 1.6 تن باشد. در شرایطی که پیکاپ‌های رقیب چینی با وزنی حدود دو تن و بالاتر در بازار کشورمان حضور دارند، پیکاپ ریچ زامیاد چندان سنگین به نظر نمی‌رسد.

همچنین بخوانید: بررسی فنی وانت ریچ پارس خودرو

به لطف کاهش وزن صورت گرفته در پیکاپ ریچ، مصرف سوخت این خودرو نیز در مقایسه با دیگر رقبا اقتصادی به نظر می‌رسد. مصرف ترکیبی پیکاپ ریچ 10.8 لیتر در هر صد کیلومتر است که این رقم نیز برای یک وانت سنگین محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی، خشک و ناراحت

تجربه رانندگی با پیکاپ ریچ همانند دیگر پیکاپ‌های چینی عرضه شده به بازار ایران ارزیابی می‌شود و سواری خشک و ناراحتی را با این خودرو تجربه خواهید کرد. فرمان پیکاپ ریچ عملکرد دقیقی ندارد و ترمزها نیز چندان مورد اعتماد ظاهر نمی‌شوند. شاید به همین دلیل است که خریداران ترجیح می‌دهند به جای خرید پیکاپ ریچ صفرکیلومتر، نسخه‌های کارکرده نیسان پیکاپ را خریداری کنند چرا که در خصوص این خودرو و نیسان رونیز خوش‌بینی بیشتری وجود دارد.

ریچ

با این وجود در شرایطی که بازار خودرو کشور توسط کراس‌اوورهای اقتصادی تک دیفرانسیل احاطه شده، پیکاپ ریچ با ارائه قابلیت‌های رانندگی آفرودی و استفاده از دو دیفرانسیل، می‌تواند یک برگ برنده برای خود داشته باشد. به خصوص توجه به این نکته ضروری است که پیکاپ ریچ در مقایسه با سایر رقبا همچون کاپرا 2، فوتون تونلند و آمیکو آسنا قیمت کمتری را برای خرید مطالبه می‌کند.

برای خرید پیکاپ ریچ به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

برای خرید پیکاپ ریچ، به حداقل بودجه‌ای در حدود 300 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. البته در این رنج خودروهای زیادی برای خرید مشاهده نمی‌شود. با افزایش یک پله‌ای بودجه و افزایش آن به 400 میلیون تومان، گزینه‌های بیشتری برای خرید پیکاپ ریچ در اختیار شما خواهند بود که البته برخی از آن‌ها دارای تجهیزات آفرودی نیز هستند. نسخه‌های صفرکیلومتر یا کم کارکرد پیکاپ ریچ نیز در محدوده 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد