موضوعات داغ

لئوپارد CS10 در خیابان های کشور دیده شد؛ شاسی بلند جدید بازار خودرو ایران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

توافق نامه برجام شکوفایی صنعت خودروسازی را به همراه داشت، اما این شکوفایی تنها پس از مدت زمان کوتاهی و با تحریم مجدد صنعت خودروسازی، تبدیل به یک بحران بزرگ شد و بسیاری از خودروسازان خارجی با ترک بازار ایران، شرکت های داخلی را با انبوهی از تعهدات معوق خود تنها گذاشتند.

دور جدید تحریم های صنعت خودروسازی به حدی سنگین بود که حتی برخی خودروسازان خارجی که تا پیش از توافق نامه برجام نیز با تحریم های بین المللی ساخته و در بازار ایران فعالیت می کردند، مجبور به ترک بازار ایران شدند.

حال در چنین شرایطی که راه برای ورود خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی و یا حتی خودروسازان مطرح چینی بسته شده است، شاهد ورود خودروسازانی هستیم که شاید برای اولین بار اسم آنان به گوشتان می خورد و یکی پس از دیگری راهی بازار ایران شده اند تا سهمی از بازار بحران زده ایران داشته باشند.

البته در برخی موارد، برندهای جدیدی وارد بازار ایران می شوند که پشتوانه آنان خودروسازان بزرگی هستند که با راه اندازی برندهای جدید به دنبال گسترش سهم فروش خود در بازارهای جهانی هستند. نمونه آن برند Changfeng است که از زیرمجموعه های کمپانی خودروسازی گک (GAC) به شمار آمده و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی به شمار می رود.

لئوپارد CS10

حال چرا گک و برند چانگ فنگ؟، به این دلیل که چندی پیش شاهد تردد محصولی جدید با پلاک موقت در خیابان های تهران با نام لئوپارد CS10 بودیم که از ساخته های شرکت چانگ فنگ به شمار آمده و به احتمال بسیار زیاد قرار است مهمان جدید بازار ایران به نمایندگی ریگان خودرو (احتمالاً) باشد. هرچند هنوز این اطلاعات رسماً تایید نشده و بر اساس حدس و گمان شرکت ریگان خودرو را عرضه کننده این شرکت معرفی کرده ایم.

قیمت لئوپارد CS10

این خودرو هنوز در بازار ایران معرفی نشده و هیچ صحبتی در رابطه با محدوده قیمتی آن نشده است، هرچند قیمت خودروهای وارداتی معمولا آن چیزی نمی شود که انتظار داریم و در بازار ایران معمولاً بالاتر از حد انتظار هستند، با این حال خودروی شاسی بلند لئوپارد CS10 حداقل قیمت 96 هزار و 800 یوان در مدل های پایه و همچنین حداکثر قیمت 125 هزار و 800 یوانی در مدل های فول آپشن دارد که با توجه به نرخ فعلی یوان در بازار آزاد بالاتر از 500 میلیون تومان در مدل پایه می شود.

با این وجود، نسخه رویت شده در خیابان های کشور پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر و همچنین جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه دارد که نشان می دهد نسخه فول آپشن این خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شده است و این یعنی قیمت بیشتر از 500 میلیون تومانی اگر همین حالا شاسی بلند CS10 را در بازار چین خریداری کنید که با ورود به بازار کشور قطعا بهای تمام شده بسیار بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود.

لئوپارد CS10

مشخصات فنی چانگ فنگ لئوپارد CS10

این خودرو در تمامی نسخه ها با طول کلی 4663 میلی متر، عرض 1875 میلی متر، ارتفاع 1700 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2700 میلی متری ساخته شده است که با دو پیشرانه توربوشارژر و 3 گزینه انتقال قدرتی در بازار چین عرضه می شود، ولی فقط یکی از آنان در بازار کشور فعالیت خواهد کرد.

در بخش فنی، دو موتور چهار سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که یکی از آنان دارای حجم 1.5 لیتری بوده و می تواند خروجی قدرت 150 اسب بخاری داشته باشد، اما پیشرانه دوم به لطف حجم بیشتری 2 لیتری می تواند خروجی قدرت بالاتر 177 اسب بخاری هم در اختیار کاربران خود قرار دهد که در خیابان های کشور نسخه 2 لیتری آن رویت شده است.

برای انتقال نیروی پیشرانه های لئوپارد CS10 هم 3 گیربکس مختلف در نظر گرفته شده است که پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر آن با دو گیربکس دستی 5 سرعته و 6 سرعته به بازار عرضه می شود، اما پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود می برد و این ترکیب دقیقا همان چیزی است که به احتمال بسیار زیاد در بازار کشور هم عرضه شود.

لئوپارد CS10

چانگ فنگ لئوپارد CS10 چه امکاناتی دارد

از امکانات این خودرو در بخش فنی و رفاهی می توان به سیستم تعلیق مک فرسون بر روی چرخ های جلو و یا سیستم تعلیق مولتی لینک بر روی چرخ های عقب، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های هالوژن، سانروف برقی، ترمز پارک الکترونیکی و دیسک های ترمز خنک شونده برای چرخ های جلو اشاره کرد.

لئوپارد CS10

در مبحث ایمنی و سیستم های کمک راننده هم می توانیم سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم EBD، سیستم کمک ترمز، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دستیار صوتی در مدل های فول آپشن، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پارک اتوماتیک و همچنین سیستم شروع حرکت در سربالایی را نام ببریم.

با معرفی رسمی این خودرو در بازار ایران، نگاهی دقیق تر به به جزییات فنی و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران خواهیم داشت.

لئوپارد CS10

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/31
شدیم جولانگاه آشغال های چینی..
1399/7/6
مگه قبلش چی بودی
همین چیزا رو ک میگی اشغال رو هم نداشتی
1399/7/1
احتمالا از چند وقت دیگه شاهد درگ دانگ فنگ و چانگ فنگ تو خیابونا خواهیم بود اصولا هر چی هم میسازن از موتور گازی تا هواپیما مسافربری مجهز به موتور توربو شارژ ۱.۵ لیتریه 😂😂😂
1399/7/6
برجام کجا شکوفایی ایجاد کرد
کی خودروسازی شکوفا شد
برجام به گواه آمار واردات،، شده بود دلیل باز کردن راه قطعات ماشین های درجه سوم و چهارم چینی
و
خودروسازی ما بعد از استارت متوقف شده در دهه هشتاد بعد از تولید سمند و افت پیدا کردن برنامش در ایجاد یه فیس لیفت از پژو،، بنام پارس!! حالا در دهه 90 و همزمان با برجام
شد بهانه ای برای چاپیدن ارزهای بیت المال
توسط
نورچشمی ها و اقوام و خویشان دولتی ها و باند کرمانی ها برای --»» مونتاژ... نه تولید و طراحی و نه ابتکار و خلاقیت

خدا وکیلی اگر فقط سواد خودرویی دارین و سواد سیاسی ندارین حداقل میشه در همین زمینه خودرو هم دید که چه بلایی ب اسم برجام سر مردم اومد
و دلیلی شد برای شکستن اتحاد مردم در نخریدن لگن پاره های دو باند مافیایی ایرانخودرو و سایپا در سال 94