موضوعات داغ

خودروی هوشمند چینی در رویای تصاحب بازارهای جهانی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

هیومن هورایزنس (Human Horizons) که با هدف توسعه و خلق ماشین های پیشرفته و هوشمند در سال 2017 میلادی تاسیس شد، اکنون اولین دستاورد پیشرفته و هوشمند خود را معرفی کرده است که آن را با نام HiPhi X خواهیم شناختکه در طراحی ظاهری خود متفاوت از هر خودروی دیگری عمل کرده و امکاناتی را در خود جای داده است که در کمتر خودرویی می توان پیدا کرد. طبق گفته منابع خبری، تولید این محصول فوق پیشرفته چینی طی امضای تفاهم نامه ای با شعبه چینی کیا موتورز و در سایت این شرکت واقع در چین انجام خواهد شد.

خودرویی تمام و کمال برای مشتریان

خودروی HiPhi X جدیدترین محصول هوشمند کمپانی چینی هیومن هورایزنس در طراحی و مهندسی خود از آخرین فناوری های روز صنعت خودروسازی استفاده می کند و در کنار این تجهیزات، هوش مصنوعی پیشرفته و قوای محرکه بسیار خوب به خدمت گرفته شده است تا خودرویی تمام و کمال برای عرضه به مشتریان ساخته شود، هرچند برخی فاکتورهای این خودرو چندان کاربردی نیستند و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

یکی از مواردی که می توان در این زمینه مثال زد، درب های عقب اتومبیل هستند که به صورت دوتکه ساخته شده و عملا هرچقدر فکر کنید، کاربردی برای درب های کوچک بالای آن پیدا نمی کنید!. درب های عقب به صورت دوتکه ساخته شده اند که بخش اول آن به سبک درب محصولات رولزرویس باز شده و قسمت کوچک تری از آن که در بالا قرار گرفته است، به سبک درب های فالکون تسلا مدل X باز می شود.

HiPhi X

حال این سوال بوجود می آید که درب های کوچک این خودرو که به سمت بالا باز می شوند دقیقا چه کاربردی دارند و هنگام حرکت هم نمی توان از آنان به عنوان جایگزینی برای سانروف استفاده کرد، چون باعث بروز مشکلاتی در آیرودینامیک خودرو می شود که بدترین اتفاق برای یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود!.

نوآوری در طراحی

به هرحال شرکت سازنده قصد داشته تا یک نوآوری در زمینه طراحی اتومبیل داشته باشد که با نادیده گرفتن این مورد، می توان به فاکتورهای جذاب تری اشاره کرد که برای اولین بار در وسایل نقلیه شخصی مورد استفاده قرار گرفته است، همچون حذف دستگیره های درب ورودی و جایگزین کردن آنان با اسکن چهره که بر روی ستون B تعبیه شده و با تشخیص چهره راننده و یا هر چهره دیگری که برای آن تعریف شده می توان درب های اتومبیل را باز کرد، هرچند هنوز یک ریموت برای باز کردن درب های اتومبیل در اختیار کاربران قرار می گیرد.

HiPhi X

هوش مصنوعی بکار رفته در این خودرو که در طراحی، توسعه و اجرای آن کمپانی بزرگ مایکروسافت نقش داشته است، شاهد بکارگیری حدود ۵۶۲ سنسور مختلف در نقاط مختلف هستیم که وظیفه کنترل خودرو، تحلیل دستورات و اجرای خواسته های راننده را برعهده دارند.

ویژگی جالب و منحصربه فرد این خودرو، طراحی گرافیک چراغ های عقب اتومبیل است که تصویری گرافیکی از هر فرمان را به خودروهای پشت سری نمایش می دهد. به نوعی می توان گفت که خودرو با استفاده از این تکنولوژی می تواند با خودروهای پشت سر ارتباط برقرار کرده و آنان را از اقدامات راننده مطلع سازد.

همکاری با بوش، زیمنس، کانتیننتال و آیسین

در طراحی و ساخت این خودروی هوشمند چینی کمپانی های بزرگ دیگری همچون بوش، زیمنس، کانتیننتال و آیسین نیز همکاری داشته و قرار است که تا پایان سال 2020 خط تولید آن راه اندازی شود. در بخش فنی این خودرو از دو موتور الکتریکی 299 اسب بخاری استفاده می شود که با یکبار شارژ کامل باتری های آن می توان تا حداکثر محدوده 630 کیلومتری رانندگی کرد.

HiPhi X

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد