موضوعات داغ

کانسپت گریت وال فیوچریست، ترکیبی از فورد موستانگ و بی ‌ام‌ و ۲۰۰۲

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از جالب‌ترین خودروهای کانسپت که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۰ رونمایی شد، مدل گریت وال فیوچریست است.

این کانسپت بدون نشان، تجسم یک سدان الکتریکی لوکس به سبک رترو است که شاید توسط گریت وال، هاوال، وی، اورا یا هر برند چینی دیگری به مدل تولیدی تبدیل شود.

با شرایط کنونی، ساخت این خودرو توسط برند وی منطقی است، چون این در واقع یک خودروی لوکس است؛ با این حال پیشرانه الکتریکی و سبک طراحی رترو، آن را برای برند اورا هم مناسب کرده است.

آینده در گذشته، گذشته در آینده

در حالی که سبک طراحی این مدل کاملا یادآور گذشته است، نام فیوچریست نشان‌دهنده پیشرانه تمام الکتریکی آن است. به نظر می‌رسد طراحان گریت وال در طراحی این مدل از خودروهای نمادین مختلفی الهام‌ گرفته‌اند.

ترکیب بی ام و 2002 و فورد موستانگ

نمای جلویی کاملا ما را یاد فورد موستانگ می‌اندازد، در حالی که ابعاد خودرو یادآور بی ‌ام‌ و ۲۰۰۲ هستند. این کانسپت دارای خطوط طراحی ساده و جزئیات قابل‌توجه مانند دوربین‌های دید عقب کرومی کوچک، چراغ‌های مه‌شکن گرد شبیه مینی کوپر و چرخ‌های چند-اسپوکی است. نکات برجسته در طراحی بدنه شامل درهای خودکشی با پنجره‌های بدون قاب، عدم وجود ستون B، و دستگیره درهای مخفی هستند.

فیوچریست

کابین فیوچریست هم رترو و هم مدرن به نظر می‌رسد، و دارای یک فرمان بزرگ و سه اسپوک با دکمه‌های لمسی در اسپوک‌های بالایی، دریچه‌های هوای شبه‌توربین با دکمه‌های کنترل تهویه در مرکز، خوشه ابزار دیجیتالی گرد، و یک صفحه نمایش عریض مستقل در مرکز داشبورد است. چهار صندلی با زیرسری یکپارچه در داخل وجود دارند که هر جفت دارای یک کنسول بزرگ با یک واحد کنترل لمسی شیشه‌ای شفاف در بالا است.

مخلوقات طراح سابق لندروور در گریت وال

فیل سیمونز طراح سابق لندروور ناظر پروژه فیوچریست بوده که به تازگی طراحی شاسی بلند هاوال بیگ داگ را هم برعهده داشته است. گریت وال گفته فیوچریست براساس پلتفرم لمون این شرکت ساخته شده که می‌توان از پیشرانه‌های احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی، الکتریکی و پیل سوختی در آن استفاده کرد.

پیشرانه تمام الکتریکی دارای باتری بدون کبالت است که با هربار شارژ آن می‌توان مسافت ۷۰۰ کیلومتری را طی کرد. این کانسپت همچنین از سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ و قابلیت کنترل صوتی بهره می‌برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد