موضوعات داغ

رنو ساندرو و رنو لوگان 2021 معرفی شدند، فناوری تازه، ایمنی بیشتر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بعد از پیش نمایشی که طی هفته های گذشته از معرفی داچیا ساندرو و داچیا لوگان 2021 با انتشار تصاویر رسمی این خودرو شاهد بودیم، حال شرکت خودروسازی داچیا رسما از نسل جدید خودروهای اقتصادی خود رونمایی کرده و جزییات آن را در دسترس عموم قرار داده است.

برای تولد نسل جدید خودروهای اقتصادی داچیا، این خودروساز اهل رومانی از یک پلتفرم کاملا جدید استفاده کرده و همین تغییر دست آن را برای استفاده از فناوری های جدید باز کرده است و حالا در کنار یک طراحی کاملا جدید و مدرن، می تواند سهم خواهی بیشتری از بازارهای جهان داشته باشد.

پلتفرم مشترک رنو ساندرو و رنو کلیو

این خودرو به طور دقیق تر بر روی پلتفرم CMF توسعه پیدا کرده که براساس آن شاهد شکل گیری نسل جدید رنو کلیو نیز هستیم و همین موضوع باعث شده تا تنوع ویژگی های ایمنی و راحتی رنو ساندرو بیش از پیش شود. با نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو می توان به پیشرفت های بالای آن پی برد و مهم ترین پیشرفت آن هم می تواند چراغ های اصلی روشنایی باشد که تمام LED بوده و می تواند 37 درصد طول پرتوی بیشتر و همچنین 9 درصد در عرض محدوده روشنایی بیشتری نسبت به چراغ های قبل داشته باشد.

ساندرو استپ وی

از امکانات برجسته رنو ساندرو و رنو لوگان در نسل جدید هم می توان به سیستم ترمز کمکی اضطراری، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کمک پارک با استفاده از سنسورها و دوربین دید عقب یا حتی سیستم شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد که وجود آنان در یک خودروی اقتصادی مثل لوگان و ساندرو می تواند جالب توجه باشد، هرچند بیشتر این امکانات به صورت سفارشی بر روی اتومبیل نصب خواهد شد.

مشخصات فنی رنو ساندرو جدید

با توجه به شرایط جدید صنعت خودروسازی، موتورهای دیزلی از روی این محصولات حذف شده اند و آنطور که گفته می شود، برای داچیا لوگان و داچیا ساندرو معمولی تنها موتور سه سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است که امکان تولید خروجی قدرت 65 اسب بخاری را خواهد داشت، اما باید گفت که خودروی ساندرو استپ وی با چنین گزینه ای فروخته نخواهد شد.

داچیا لوگان

برای داچیا ساندرو استپ وی در حقیقت پیشرانه ای با حجم کمتر 0.9 لیتری در نظر گرفته شده، اما به لطف استفاده از توربوشارژر بر روی این پیشرانه می توان به حداکثر قدرت 90 اسب بخاری دسترسی پیدا کرد و برای انتقال این نیرو به سمت چرخ های جلو، مشتریان می توانند گیربکس 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT را سفارش دهند.

جالب اینجاست که پیشرانه 3 سیلندر این خودروها دوگانه سوز بوده و امکان استفاده آنان با گاز LPG فراهم شده است. مخزن سوخت 50 لیتری برای نسخه های دوگانه سوز در نظر گرفته است که در محل قرارگیری چرخ یدکی نصب می شود و در کنار آن می توانید 50 لیتر مخزن سوخت بنزین هم داشته باشید که با استفاده ترکیبی از هر دو سوخت، محدوده حرکت خودرو به بیش از 1300 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. به طور متوسط گاز LPG حدود 11 درصد نسبت به موتورهای بنزینی گازهای آلاینده تولید می کند.

ساندرو و لوگان، مقرون به صرفه تر از همیشه

با بهره مندی پیشرانه های خودرو از سیستم روشن و خاموش کردن خودکار هنگام توقف، مصرف سوخت نسل جدید این خودروها بهینه سازی شده و همچنین اصلاحاتی که بر روی گیربکس های دستی اعمال شده، تغییرات دنده نرم تر و شتاب بیشتری به همراه خواهد داشت.

داچیا لوگان

شاید نسل جدید رنو لوگان و رنو ساندرو همچنان شعار تولید و عرضه یک خودروی اقتصادی را یدک بکشند، اما این موضوع باعث نشده تا شرکت خودروسازی داچیا دست از پیشرفته کردن این خودرو بردارد و مشتریان به صورت سفارشی می توانند سیستم تهویه مطبوع خودکار با نمایشگر دیجیتال، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی، برف پاک کن خودکار، باز شدن درب صندوق عقب از راه دور و یا به طور اختصاصی برای خانواده ساندرو، مشتریان می توانند یک سانروف برقی بر روی ماشین خود نصب کنند.

در خودروی ساندرو معمولی مشتریان می توانند فضای بار 328 لیتری در اختیار داشته باشند، درحالی که حالت سدان داچیا لوگان باعث شده حجم بسیار بیشتر 528 لیتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

داچیا وعده داده است که تازه واردهای خود را از ماه آینده ثبت سفارش کند و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری و یا از ابتدای سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

استپ وی

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/8
و ما هیچ، ما نگاه
1399/7/9
و باز هم دست ما از همه چی کوتاه
1400/3/10
65 اسب بخار مگه میتونه این اتاق رو جابجا کنه؟!

مصرفش چقدره؟