موضوعات داغ

نسل جدید کیا اسپورتیج در آوریل ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تریم جدید گراویتی برای کیا اسپورتیج نسل کنونی در بازار داخلی کره‌جنوبی عرضه شده است. آخرین تغییرات در این کراس‌اوور کامپکت، شامل اضافه شدن مجموعه‌ای از رنگ‌های بدنه تیره مشابه کیا موهاوی گراویتی است که در اوایل سال جاری عرضه شد. اگر ترجیح می‌دهید منتظر یک اسپورتیج کاملا جدید بمانید، مدل نسل پنجم آن در آوریل سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد.

آینده مجهول کیا اسپورتیج

گزارش جدید یک وبلاگ کره‌ای ‍تقریبا دو هفته پس از رونمایی جهانی هیوندای توسان عموزاده کیا اسپورتیج منتشر شده است. در حالی که توسان حالا جسورانه‌تر از گذشته به نظر می‌رسد، هنوز مشخص نیست این مدل که پلتفرم مشترکی با توسان دارد چه مسیری را در طراحی پیش گرفته است. این مدل به تازگی حین تست دیده شده بود، اما پوشش سنگینش ظاهر آن را پنهان کرده بود.

همچنین بخوانید: هیوندای توسان TL یا کیا اسپورتیج QL – شباهت ها و تفاوت های میان دو برادر!

گفته می‌شود نام رمزی NQ5 برای نسل جدید این مدل انتخاب شده و طراحی جدیدی را اتخاذ می‌کند که ممکن است قبل از رونمایی، با یک خودرو مفهومی نمایش داده شود. این باعث تعجب نیست، چون شرکت هیوندای در نوامبر ۲۰۱۹ خودرو مفهومی ویژن T را رونمایی کرد و سپس در ۱۴ سپتامبر توسان را عرضه کرد.

عرضه دو مدل متمایز از کیا اسپورتیج

احتمالا کیا مجبور شده عرضه خودرو را عقب بیندازد و مدل را با دو فاصله بین دو محور مختلف عرضه کند. مدل LWB در بازارهایی عرضه می‌شود که فضای پای عقب برای مشتریانش اولویت دارد. بسیاری از قطعات اصلی از توسان جدید تامین خواهد شد، بنابراین انتظار موتورهای بنزینی و دیزلی ۱.۶ لیتری توربوشارژ همراه با سیستم تمام چرخ محرک و تکنولوژی نیمه‌هیبریدی را داشته باشید. هیوندای مدل اصلاح شده را با گیربکس‌های شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی برای فروش یک مدل پلاگین هیبریدی دارای یک موتور الکتریکی ۱.۶ لیتری با توان کلی ۲۶۱ اسب بخار دارد.

برای بازار آمریکا، هیوندای توسان ۲۰۲۲ دارای یک موتور تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری با توان ۱۹۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر است که قدرت را توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. همچنین یک مدل هیبریدی با موتور ۱.۶ لیتری با توان ۲۳۰ اسب بخار عرضه می‌شود.

امیدواریم در ماه‌های آینده نمونه‌های اولیه بیشتری از کیا اسپورتیج ببینیم تا انتظار برای این مدل تا آوریل سال ۲۰۲۱ برایمان راحت‌تر شود. با توجه به اینکه کانسپت کراس‌اوور فیوچرون در نوامبر گذشته رونمایی شده، مشتاقیم ببینیم آیا نکات طراحی آن در کیا اسپورتیج جدید مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد