موضوعات داغ

حضور ابرخودرو هیبریدی هونگچی S9 در نمایشگاه خودرو پکن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هونگچی S9 پس از رونمایی سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019، بار دیگر در نمایشگاه اتومبیل پکن سال 2020 در کنار مجموعه ای دیگر از وسایل نقلیه چینی مورد توجه قرار گرفت.

این هایپر کار اشرافی یکی از قدرتمند ترین ماشین های جاده ای و قانونی است که تاکنون توسط یک خودروساز چینی ساخته شده است. طبق گزارشات، این خودرو گرانترین وسیله نقلیه چهار چرخ از یک کشور آسیایی خواهد بود.

هونگچی S9 چیزی بالاتر از یک نمونه اتومبیل معمولی است و این خودرو پیش نمایشی از یک مدل در حال تولید است که تنها به تولید 70 دستگاه محدود خواهد شد. هریک از این خودرو ها قیمتی حدود ده میلیون یوان یا 1,466,780 دلار با نرخ امروز را دارند. مشتریان در ازای پرداخت مبلغی معادل یک فراری لافراری دست دوم، خودرویی همچون یک جانور وحشی دریافت می‌کنند.

قوای فنی هونگچی S9

نیروی این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر وی شکل حاصل می‌شود که 1400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که هونگچی S9 برای رسیدن از سرعت صفر به 62 مایل در ساعت (100کیلومتر در ساعت) تنها به 1.9 ثانیه زمان احتیاج دارد. این خودرو تقریبا مشابه تسلا رودستر جدید است که هنوز وارد مرحله ی تولید نشده اما کاملا مشخص است که قادر به حرکت با سرعت 249 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) خواهد بود.

طراحی منحصر به فرد هونگچی S9

هونگچی S9 طراحی عجیب و غریبی دارد. این طراحی شامل یک جلوبندی پیچیده، گلگیرهای برآمده، بال بزرگ عقبی و دیفیوز بزرگ 4 پر با لوله اگزوز مرکزی است.

هونگچی S9

در ساخت این خودرو از فیبر کربن زیادی استفاده شده است. این ماده سبک در کابین خودرو که دارای چیدمان داخلی سازگار با راننده است، یافت می‌شود و دارای یک نمایشگر مجزا و فرمان اسپرت دوشاخه می‌باشد. علاوه بر این هونگچی S9 دارای یک کنسول مرکزی بزرگ و تودوزی آل سنتر نیز هست.

اگر هونگچی به این طرح پایبند بماند، S9 سال آینده وارد مرحله ی تولید می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد