موضوعات داغ

لوئیس همیلتون: من سکان هدایت مرسدس هستم همچون شوماخر برای فراری

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون، پیشتاز جدول قهرمانی جهان رانندگان فرمول یک، پس از برابری با رکورد پیروزی‌های مایکل شوماخر در گرندپری ایفل 2020، می‌گوید که او در مرسدس سکان هدایت تیم را به عهده دارد همانگونه که شوماخر برای فراری بود.

همیلتون گرندپری ایفل در نوربرگرینگ را از آن خود کرد تا با 91 پیروزی در کنار شوماخر که قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان است قرار گیرد و پس از مسابقه، میک شوماخر پسر مایکل یکی از کلاه‌های ایمنی شوماخر متعلق به سال 2012 را به وی هدیه کرد.

همچون شوماخر، موفقیت همیلتون در مسیر قهرمانی مدیون حمایت تیم است، همچنین مرسدس نیز توانسته است نسبت به زمان حضور شوماخر در فراری از این تیم پیشی بگیرد.

خودروی فرمول یک فراری
شوماخر اغلب بواسطه نقش رهبری در کسب نتایج فراری بین سالهای 1996 که وارد این تیم شد تا 2000 که از این تیم رفت، ستوده شده است، اما همیلتون، بخاطر منفعتی که از مرسدس در طول دوران موتورهای 6 سیلندر توربو هایبرید کسب کرده است همیشه مورد انتقاد بوده است.

همیلتون بخاطر سهم خود در موفقیت تیم، همیشه مورد حمایت اعضای ارشد تیم قرار گرفته است، به ویژه از زمانی که برتری موتوری انها از بین رفته و فرمول یک تحت تغییرات عمده آئرودینامیکی قرار گرفته است.

در پاسخ به سوال سایت ریس، در مورد دیدگاه برخی از مردم در مورد موفقیت در فرمول یک، همیلتون گفت که او آموخته است که موفقیت فقط مربوط به یک فرد نیست و ارتباط بین راننده و تیم بسیار مهم است. او گفت:

سالها پیش یادم می‌آید که وقتی آنها در مورد مایکل صحبت می‌کردند باعث سردرگمی فراری می‌شدند.

واقعیت این است که موفقیت مرهون یک نفر نیست، من مرسدس را گمراه نکرده‌ام و مایکل نیز هرگز فراری را گمراه نکرد، همانطور که من عاشق مایکل هستم و او یک اسطوره است، این فقط در خصوص او نیست.

مایکل شوماخر
او ادامه داد:

تعداد زیادی از افراد در پشت صحنه مجموعه هستند. آنها تماما در حال همکاری با ما هستند.

فکر می‌کنم کاری که رانندگانی مثل مایکل یا من انجام می‌دهیم، کاری شبیه به سکان هدایت هواپیماست.

شما یک نیروی فوق العاده هوشمند را در پشت سر خود دارید. یک یک کامپیوتر با اعداد به شما خواهد گفت که بهترین حالت برای خودروی شما، 50 – 50 است، اما وقتی عامل انسانی را دخیل می‌کنید، که من یا مایکل هست، یا رانندگان دیگر، اینجا نقش ما بعنوان رهبر مشخص می‌شود.

من فکر می‌کنم چیزهایی هست که کامپیوتر قادر به شبیه سازی آنها نیست و آن احساس است، حس چرخش ماشین و پرتاب شدن و خیلی موارد مختلف دیگر.

وظیفه ما هدایت تیم در مسیر درست و هدایت آنها در مسیر درست برای پیشرفت به جلو است. کار ما ادامه دادن به بالا رفتن و فشار آوردن و امید بخشیدن به گروهی است که با آنها کار می‌کنیم.

همیلتون گفت که در تیم او و همچنین در سرتاسر عرصه فرمول یک افراد خاص و بی نام و نشانی حضور دارند. او گفت:

همه ما این ابزارها را در اختیار داریم. این نحوه استفاده از انهاست، چگونگی آنها را فرا بخوانید، آیا اجازه می‌دهید که منیتتان مانع شما شود؟

افرادی وجود دارند که فقط گوش نمی‌دهند، زیرا گاهی اوقات شما نمی‌توانید جنگل را بخاطر درختان ببینید.

اما بهترین چیز با این تیم این است که من یک بار هم با آن روبرو نشده‌ام. اگر حتی یکی برای مثال هم بوده باشد، ما آن را از بین برده‌ایم.

همیلتون گفت که شنیدن اظهار نظر در مورد نقشی که او بازی می‌کند یا وابستگی آن به ماشین، همیشه خوشایند نیست اما از آن هم عصبانی نیست. او اضافه کرد:

آن چیزی که من می‌دانم این است که کسانی هستن که غالبا این چیزها را می‌گویند یا این نظرات را می‌دهند، آنها فقط همه چیز را نمی‌دانند.

و فکر می‌کنم که بطور کلی در زندگی، ما گاهی اوقات نظرات اشتباهی در مورد چیزی ابراز می‌کنیم بدلیل اینکه حقیقت کامل را نمی‌دانیم. ما اطلاعات کاملی درباره چگونگی واقعیت یک چیز نداریم.

خودروی فرمول یک مرسدس
همیلتون از زمان حضورش در فرمول یک با مک‌لارن و مرسدس 91 پیروزی بدست آورده است که 70 پیروزی از این تعداد سهم مرسدس بوده است و اکنون او با 6 قهرمانی جهان در مرسدس حضور دارد.

او در آستانه ثبت رکورد دیگری هم تراز با مایکل شوماخر است و آن کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک می‌باشد.

او در این خصوص گفت که اکنون درک بیشتری از بزرگی دستاورد اصلی شوماخر دارد. او گفت:

همه می‌دانند که او نماد و اسطوره این ورزش است، با توجه به دستاوردی که در خیلی از زمینه‌ها بدست آورد.

اما فشار محدودیتها از نظر فیزیکی، داشتن مناسبترین راننده در بهترین زمان و آنچه که او در هر دو تیمی که بود انجام داد، بویژه در فراری، بسیار قابل توجه بود.

این عدد بسیار بزرگ است و برای مردم سخت است که درک کنند که دستیابی به 91 پیروزی چقدر برای او سخت بوده است.

جابجایی، شروع آخر هفته، اتمام آخر هفته، سال به سال، روی فرم و آماده باقی ماندن، خیلی خلاصه.

من این را بیشتر از قبل درک کردم و فقط می‌توانم به شما بگویم که آن اصلا آسان بدست نمی‌آید از اولین پیروزی تا نود و یکمین.

همیلتون گفت که تا یکشنبه بعد از ظهر به رسیدن به رکورد شوماخر دقیق نشده بود، و اگرچه او موفق شد تا به آن دست یابد، اما اعترا ف کرد که این فقط یک برد دیگر نیست.

او گفت که انتظار دارد زمان می‌برد تا در روزهای آینده این روند و رسیدن خودش به آن را بررسی نماید.

همچنین همیلتون به مرسدس و افرادی مانند ران دنیس و نوربرت هاوگ بخاطر حمایتی که از او به عنوان یک (راننده کارت) جوان داشتند تا در رده بندی انفرادی صعود نماید و در نهایت هم فرصت رانندگی در سن 22 سالگی برای مک‌لارن را فراهم کردند، ادای احترام کرد.

او در این باره که به سختی تلاش کرده است تا توانسته مطمئن شود، آنها از تصمیم خودشان پشیمان نشوند، صحبت کرد، سپس روابط خود را با انتقال به تیم مرسدس در سال 2013 بهبود بخشید که دوران حرفه‌ای او را به بالاها هم تراز با شوماخر تبدیل کرده است.

تیم فرمول یک مرسدس 2013
مدیر تیم مرسدس، توتو وولف گفت که همیلتون امروزی اصلا شبیه به راننده‌ای نیست که 2013 به آن تیم ملحق شد. همیلتون گفت:

من نمی‌دانم که چطور آن را کامل می‌دانستم، اما می‌دانستم که آن برای من راه درستی بود.

من نمی‌دانستم چه مدت طول خواهد کشید تا ما پیروز شویم اما من عاشق ایده کار با این بچه‌ها بودم.

آرزو داشتم که می‌توانستید تغییراتی که از روز اول برای تناسب صندلی انجام دادم را می‌دیدید، خیلی چیزها هست که در پشت صحنه تغییر داده‌ام که کمک کرده‌اند که هر ساله با تیم با گروهی از آدمها انجام شده است.

این یک کار ویژه نیست اما همکاری با گروه بزرگی از افرادی است که فوق العاده باهوش، راه بلد، بسیار در این راه باهوش‌تر از من هستند.

اما ایجاد یک درک و فهم متقابل و تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک، برای من افتخار آمیزترین چیزی است که احساس می‌کنم در آن زمان تجربه کرده‌ام.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد