موضوعات داغ

ام جی B جدید معرفی شد، ترکیبی از پوسته کلاسیک و باطن امروزی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر مالک خودروهای کلاسیک انگلیسی بوده‌اید یا آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید، قطعا جوک‌هایی درباره شاهزاده تاریکی شنیده‌اید. اما رودستر ام جی B ساخته شرکت RBW از نظر قابل اعتماد بودن خیلی با اجدادش فرق دارد. بله، این یک MGB الکتریکی شده است، اما همچنین اینطور نیست. شاید این جمله متناقض باشد، اما در ادامه دلیل این تناقض را متوجه می‌شوید.

پوسته کلاسیک، باطن مدرن

اول اینکه این یک پوسته ام جی B است، اما یک نسخه کلاسیک نیست. شرکت RBW از پوسته‌های بدنه این مدل ساخته بریتیش موتور هریتیج استفاده کرده که معمولا برای بازسازی بدنه پوسیده مدل‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور الکتریکی در پشت ماشین و در یک زیرفریم سفارشی قرار گرفته است. یک بسته باتری لیتیوم یونی هم زیر کاپوت قرار دارد.

ام جی B

سیستم تعلیق به صورت انحصاری توسط RBW ساخته شده است. این سیستم تعلیق در هر دو طرف کاملا مستقل است و در هر گوشه از آن کمک فنرهای خاصی قرار دارند. ترمز احیا کننده و همچنین ترمزهای دیسکی سنتی در این مدل استفاده شده است. RBW ادعا می‌کند این مدل دارای توزیع وزن ۵۰-۵۰ است، که نشانه خوبی برای هندلینگ این خودرو می‌باشد.

قیمت ام جی B مدرن چقدر خواهد بود؟

در حالی که ظاهر آن عمدا کلاسیک به نظر می‌رسد اما ام جی B در واقع یک مدل کاملا جدید است - ترکیبی از قطعات سفارشی، اجزای مدرن، و بخش‌هایی مخصوص بازسازی خودروهای قدیمی مثل پوسته بدنه. با توجه به عوارض شهری سخت‌گیرانه بریتانیا در زمینه آلودگی هوا، این مدل گزینه بسیار جذابی برای تجربه رانندگی کلاسیک بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

RBW قصد دارد ۳۰ نسخه از این رودستر الکتریکی بسازد و مدعی شده پیشرانه این مدل را می‌توان روی دیگر خودروهای کلاسیک مانند آستین هیلی، جگوار E تایپ و حتی مینی کوپرهای کلاسیک قرار داد. قیمت این رودستر الکتریکی از ۱۱۶ هزار دلار شروع می‌شود و اوایل سال ۲۰۲۱ وارد فاز تولید خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد