موضوعات داغ

مرسدس امیدوار به پنالتی نگرفتن والتری بوتاس

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس امیدوار است که تصمیم این تیم برای خارج کردن والتری بوتاس از جریان مسابقه فرمول یک آلمان به علت مشکلات برقی، باعث شود تا والتری از پنالتی تعویض موتور در امان باشد.

پس از پیروزی در مسابقه روسیه و کسب جایگاه نخست خط استارت مسابقه آلمان به نظر می رسید که رقابت قهرمانی برای بوتاس هنوز تمام نشده است. اما با شروع مسابقه والتری رقابت را به همیلتون واگذار کرد و در ادامه نیز به دلیل مشکل در MGU-H خودرو مجبور به کناره گیری از ادامه رقابت شد. مدیر مرسدس در این باره گفت:

در پایان خودرو ایمنی مجازی والتری از کمبود توان شکایت می کرد. بر اساس داده ها متوجه شدیم که MGU-H خودرو دچار مشکل شده است، این قطعه ایی است که علاوه بر تولید انرژی الکتریکی مدیریت توربو را نیز بر عهده دارد.

ما تغییراتی را در تنظیمات خودرو ایجاد کردیم و والتری تلاش کرد تا از طریق فرمان خودرو سیستم ها ره به حالت پیش فرض بازگرداند به این امید که عملکرد قسمت هایی از سیستم هیبرید خودرو بازگردند. اما کاملا واضح بود که بعد از تغییر تنظیمات نیز خودرو دچار مشکل بود و به همین علت تصمیم گرفتیم تا والتری را از مسابقه بیرون بکشیم.

مرسدس تمام تلاش خود را برای تعمیر بخش هیبرید خودرو به کار بست اما نتیجه ای حاصل نشد، برای همین تصمیم گرفتند تا خودرو والتری را از چرخه مسابقه خارج کنند به این امید که در صورت نیاز به تعویض قطعه مشمول جریمه نشوند.

دلیل این کار ما این است که احساس کردیم خرابی سیستم سخت افزاری نیست بلکه در واقع الکترونیکی است و هرچه زودتر جلوی آن را بگیرید آسیب کمتری به هر یک از سیستم ها وارد خواهید کرد و ادامه آن وضعیت خطر دریافت جریمه را زیادتر می کرد.

برای مسابقه پورتیمائو بررسی های زیادی انجام خواهیم داد و امیدواریم این خرابی باعث دریافت جریمه والتری نشود.

همیلتون با پیروزی در مسابقه ایفل توانست اختلاف خود با والتری را به ۶۹ امتیاز برساند، اختلافی که باعث شده تا والتری اعتراف کند که برای شکست همیلتون در جنگ قهرمانی نیاز به یک معجزه دارد:

الان متوجه هستم که فاصله با لوئیس خیلی زیاد است و قطعا به یک معجزه نیاز دارم. اما جایی برای تسلیم شدن نیست، باید پرچم را بالا نگه دارم و به تلاش خود ادامه دهم. شاید نا امید شدن بهترین کلمه باشد اما به هر حال خواهیم دید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد