موضوعات داغ

تامین موتور از طرف مرسدس برای ردبول امکان پذیر نیست

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

توتو وولف می‌گوید چه از نظر لجستیکی و چه از نظر مالی، امکان تامین موتور از طرف مرسدس برای ردبول وجود ندارد.

به دنبال اعلام خبر خروج هوندا در پایان فصل 2021 از دنیای فرمول یک، تیم ردبول برای ادامه در فصل 2022 و بعد از آن نیاز به یک سازنده و تامین کننده پاور یونیت دارد.

اولین انتخاب تیم از بین تولیدکنندگان حال حاضر به احتمال زیاد مرسدس خواهد بود. در حالیکه این تیم آلمانی تا به حال یک بار هم موتور در اختیار این تیم قرار نداده است اما اتفاقی مشابه در سال 2015 نیز رخ داد.

وولف به اتواسپرت گفت:

در آن زمان ایده این بود که مرسدس و ردبول می‌توانند در زمینه بازاریابی با هم کار کنند.

ما به پلت فرم ارائه شده توسط ردبول علاقمند بودیم، زیرا آنها یک برند فوق العاده جالب هستند و ابتکارات بسیاری در انجام کارهایشان دارند.

این همان چیزی است که من به کریستین هورنر گفتم و اگر بتوانیم به نحوی این دو را به هم مرتبط کنیم و به یک اتحاد برسیم، چیزی در سطح هیئت مدیره دایملر، به یک نتیجه مطلوب دست می‌یابیم، اما هرگز این به نتیجه نرسید.

خودروی ردبول در تعقیب خودروی مرسدس
در آن زمان مدیر تیم مرسدس به همکاری با تیم ردبول علاقه داشت اما اینبار به نظر نمی‌رسد چندان تمایلی به انجام این کار داشته باشد.

وولف در پاسخ به این سوال که چرا نه، به سادگی اظهار داشت تیم قادر به تامین موتور بیشتر برای سایر رقبا نیست و همینطور اضافه کرد که جذابیت بازاریابی قبلی نیز دیگر وجود ندارد. او ادامه داد:

امروز این یک مشکل ساده ظرفیتی است. این پاور یونیت‌ها بسیار پیچیده هستند. ما در شرایطی هستیم همچون سایر قسمتهای دیگر در دایملر نمی‌توانیم بطور مداوم گسترش پیدا کنیم.

از نظر لجستیکی، از نظر هزینه، امکان تهیه پاور یونیت برای ردبول از جانب ما امکان پذیر نیست و از نقطه نظر بازاریابی امروز، تامین پاور یونیت، برای دیگر تیمها سودآور نخواهد بود.

این دلیلی آن است که چرا ما یک تیم خریداری کردیم و بعنوان یک تامین کننده موتور باقی نماندیم و فکر می‌کنم منافع ما در داشتن یک تیم است.

در حقیقت تامین موتور برای ما یک اولویت نیست، ما آنها را می‌سازیم و با استفاده از آنها در ماشینهای خود مسابقه می‌دهیم و بدیهی است که برای تامین هزینه‌ها آنها را به مشتریان خود نیز می‌فروشیم.

مرسدس در حال حاضر تامین پاور یونیت دو تیم ریسینگ پوینت و ویلیامز را بر عهده دارد، با این حال در فصل آینده این تعداد بیشتر خواهد شد و تیم مک‌لارن مجددا با موتور آلمانی در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد