موضوعات داغ

ده نکته در مورد لوگو بوگاتی که از فهمیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

داستان بوگاتی از سال 1909 آغاز شد از آن زمان لوگو سفید و قرمز با نوشته بوگاتی در قسمت میانی آن، به نمادی برای این برند تبدیل شده است. در طول 110 سالی که از تولد بوگاتی می‌گذرد، تغییرات بسیاری در حوزه خودروسازی رخ داده اما نشان تجاری بوگاتی برخلاف بسیاری دیگر از برندها بدون تغییر باقی مانده است.

لوگو بوگاتی در کنار لوگو آبی فورد، دو مورد از مشهورترین لوگوهای دنیای خودرو هستند که در طی یک قرن گذشته بدون تغییر باقی مانده‌اند. لوگو فورد مشهورترین نشان تجاری دنیای خودروسازی است هرچند نشان تجاری بوگاتی نیز در شهرت چیزی از فورد کم ندارد.

بوگاتی اخیرا مطلبی را در خصوص نشان تجاری خود منتشر کرده که داستان طولانی این برند را در طی بیش از یک قرن به تصویر می‌کشد. این داستان نکات جالبی را در خصوص لوگو بوگاتی بازگو کرده است و نکاتی را شامل می‌شود که بسیاری از افراد نمی‌دانستند. برای مثال باید بدانید که فرآیند ساخت لوگو بوگاتی بسیار زمان‌بر بوده و به اندازه ساخت یک خودرو بوگاتی زمان صرف می‌کند. در ادامه نگاهی به نکات جالب پیرامون لوگو بوگاتی خواهیم داشت.

نکته اول، اتوره بوگاتی این نشان را طراحی کرد

برند بوگاتی توسط خودروساز افسانه‌ای یعنی اتوره بوگاتی طراحی شد. این لوگو مطابق اصول طراحی سال‌های ابتدایی قرن بیستم شکل گرفت و اتوره بوگاتی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این لوگو از نظر اندازه و زاویه بندی در بهترین حالت خود طراحی شود. در طول سال‌ها لوگو بوگاتی در ابعاد مختلفی به تولید رسید اما اصول و ساختار طراحی آن همواره ثابت بوده است.

نکته دوم، رنگ‌های موجود در نشان بوگاتی معنای خاصی دارند

مطابق ادعای بوگاتی، پس زمینه قرمز نشان دهنده اشتیاق و عملکرد است در حالی‌که حروف سفیدرنگ و ظرافت آن نشان از اشرافیت و تجمل دارند. قسمت بالایی نشان بوگاتی نیز مشکی رنگ است که بنابر گفته اتوره بوگاتی، نشان‌دهنده شجاعت و برتری است.

نکته سوم، شصت مروارید در لوگو بوگاتی به کار رفته‌اند

بر روی حاشیه خارجی لوگو بوگاتی شصت مروارید به کار رفته است. هیچ توضیح منطقی در خصوص اینکه چرا شصت نقطه درخشان در حاشیه لوگو بوگاتی قرار داده شده وجود ندارد اما عده‌ای اعتقاد دارند این شصت مروارید براساس سبک هنری Art Nouveau در لوگو بوگاتی قرار داده شده‌اند که سبک هنری مرسوم در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بود. این شصت نقطه درخشان نشان‌دهنده اتصال قطعات مکانیکی و دوام و اطمینان هستند.

بوگاتی

نکته چهارم، نشان بوگاتی مدرن از نقره ساخته شده و 159 گرم وزن دارند

بوگاتی بارها اعلام کرده که کاهش وزن خودرو برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد اما بوگاتی شیرون با دو تن وزن به هیچ عنوان سبک محسوب نمی‌شود. با این وجود بوگاتی در تولید نشان خود به هیچ عنوان خساست به خرج نمی‌دهد. در این زمینه کیفیت و مهارت در درجه اول قرار دارد و بوگاتی نشان خود را از نقره می‌سازد. بنابراین انتظار نداشته باشید تا بوگاتی چنین لوگو پرجزئیاتی را از فیبرکربن تولید کند.

نکته پنجم، تولید لوگو بوگاتی توسط یک شرکت خانوادگی قدیمی انجام می‌شود

شرکت خانوادگی Poellath GmbH & Co. KG Münz- und Prägewerk که حدود 242 سال پیش تاسیس شده، وظیفه تولید نشان تجاری بوگاتی را برعهده دارد. حرفه اصلی این شرکت آلمانی منبت کاری فلزکاری است و از هنگامی که بوگاتی مدرن در اوایل دهه 2000 با مدل بوگاتی ویرون ظهور کرد، تولید نشان بوگاتی بر عهده این شرکت بایرنی گذاشته شد.

نکته ششم، بیست کارگر برای ساخت هر نشان بوگاتی لازم است

سبک طراحی و فرآیند ساخت لوگو بوگاتی ایجاب می‌کند که این کار به وسیله دست انجام شود. ساخت لوگو بوگاتی ابزارهای متفاوتی را نیاز دارد و مختصصان بسیاری درگیر روند ساخت لوگو بوگاتی هستند.

بوگاتی

نکته هفتم، ساخت نشان بوگاتی ده ساعت در روز به طول می‌انجامد

از زمان برش اولیه تا پایان فرآیند تولید لوگو بوگاتی، کارگران 10 ساعت در روز را برای ساخت این لوگو صرف می‌کنند تا زمانی که لوگو به اتمام برسد. در مقایسه با ساخت یک خودرو، فورد طی بیست ساعت یک پیکاپ فورد F-150 را در خط مونتاژ تولید می‌کند.

نکته هشتم، نشان بوگاتی با فشار هزار تن برجسته می‌شود

برای آن‌که حروف بوگاتی در لوگو این خودروساز به اندازه کافی برجسته شوند، هر قطعه نقره تحت فشاری برابر با هزار تن واقع می‌شود تا هر کدام از حروف بوگاتی به اندازه 2.1 میلیمتر برجسته شود. استفاده از فشار به عنوان راهکار جایگزین ریخته‌گری استفاده می‌شود چرا که نتیجه نهایی محصولی دقیق‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود.

نکته نهم، پوشش مینای دندان در ساخت لوگو بوگاتی به کار می‌رود!

بخشی از مواد تشکیل دهنده لوگو بوگاتی، پوشش مینا دندان است. نوعی از پوشش مینا دندان در ساخت لوگو بوگاتی به کار گرفته می‌شود که فاقد مواد سمی است و به جای آن از سیلیکات‌ها و اکسیدها استفاده می‌شود، از این رو پوشش یاد شده هنگام گرم شدن با نقره ترکیب می‌شود.

بوگاتی

نکته دهم، منحنی طبیعی لوگو بوگاتی از پوشش مینای دندان بدست آمده است

همان‌طور که گفته شد، در ساخت لوگو بوگاتی از روکش مینای دندان استفاده می‌شود. این روکش هنگامی که تحت حرارت واقع می‌شود برجسته شده و منحنی طبیعی را برای لوگو طبیعی فراهم می‌کند. این فرآیند موجب می‌شود تا لوگو بوگاتی فرمی سه بعدی به خود بگیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/27
سلام
خیلی ممنون بابت موضوعی که بررسی کردین
واقعا عالی بود.
لطفا برای دیگر شرکت های خودروسازی لوگو های آن شرکت ها رو هم بررسی کنید.
ممنون
1399/7/28
ببین وقتی آرمش اینه خودش دیگه چیه😂😂