موضوعات داغ

هامر بازگشت! پیکاپ 1000 اسب بخاری برقی GMC احیا شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

بیش از 10 سال از ورشکستگی کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در یک دوره خاص می گذرد و با رخ دادن این اتفاق، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز مجبور به تعطیل کردن برخی از برندهای مطرح خود در ایالات متحده آمریکا شد که یکی از آنان می تواند شرکت خودروسازی "هامر" باشد که با تولید تنها چند محصول خاص و کمتر از 20 سال فعالیت، پرونده فعالیت آن در سال 2008 میلادی به طور کامل بسته شد.

اکنون با گذشت بیش از یک دهه، وسایل نقلیه تمام الکتریکی رشد چشمگیری داشته و زمانی که تنها خودروهای ریزاندام به عنوان خودروهای برقی به بازار عرضه می شدند، اکنون پیشرفت آنان به گونه ای بوده است که شاهد طراحی و ساخت ماشین های سوپراسپرت و هایپرکار الکتریکی، پیکاپ های برقی و یا حتی کامیون های الکتریکی هستیم.

حال به دنبال پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز هم برای جا نماندن از رقبا به فکر طراحی و راه اندازی یک خودروی پیکاپ کاملا الکتریکی افتاده است و چه برندی بهتر از هامر که تمام دنیا آن را می شناسند و اکنون بازگشته تا برخی اشتباهات گذشته خود را جبران کند!.

در دهه های قبل، همه محصولات هامر را به عنوان غول های پرمصرف خیابانی می شناختند و بحران سوختی آمریکا نیز باعث شد تا فروش محصولات هامر روز به روز کاهش پیدا کرده و در نهایت منجر به تعطیلی آن شود، ولی حالا برند هامر به عنوان یک خودروی پیکاپ کاملا الکتریکی برای GMC احیا شده و خود را به عنوان یک دوست دار محیط زیست معرفی کرده است.

هامر برقی

طراحی و امکانات شگفت انگیز هامر در نسخه برقی

هامر الکتریکی GMC در ظاهر خود یک طراحی مینیمالیستی دارد، اما در عین سادگی بسیار جذاب به نظر می رسد و جنرال موتورز سعی کرده تا طراحی همیشگی محصولات هامر را در نسخه احیا شده نیز حفظ کند. علاوه بر طراحی ظاهری جذاب این خودرو، شاهد امکاناتی شگفت انگیز هستیم که این خودروی پیکاپ تمام الکتریکی را از رقبای بنزینی و الکتریکی خود متمایز کرده است!.

سقف خودرو از چهار پنل شیشه ای تشکیل شده است که امکان جداسازی آنان وجود دارد و پس از جداسازی، به راحتی می توان آنها را در صندوق جلوی خودرو قرار داد، درحالی که می توان با نگه داشتن سقف خودرو سر جایشان، فضای ذخیره سازی بیشتری در قسمت جلوی ماشین داشته باشیم که مزیت های خود را در روزهای بارانی بیشتر نشان خواهد داد.

نکته دیگری که می توان اشاره کرد، شیشه عقب خودرو خواهد بود که امکان باز و بسته کردن آن به صورت برقی وجود دارد و زمانی که پنل های شیشه ای سقف را برداشته اید، می توانید شیشه عقب را هم پایین بیاورید و دسترسی راحت تری به قسمت بار داشته باشید.

باتوجه به اهداف آفرودی، این خودروی پیکاپ به صورت استاندارد با لاستیک های 35 اینچی گودیر ارائه خواهد شد که امکان عبور از موانع با ارتفاع 457 میلی متری و یا عبور از عمق 610 میلی متری آب را فراهم خواهد کرد. اگر فکر می کنید این ارتفاع کافی نیست، می توانید لاستیک های بزرگ تر 37 اینچی را بر روی ماشینتان نصب کنید و ارتفاع آفرودی آن را افزایش دهید.

جالب است بدانید که این خودروی پیکاپ الکتریکی از آخرین نسخه سیستم رانندگی نیمه مستقل Super Cruise سود می برد و این یعنی امکان رانندگی بدون دست در بیشتر از 200 هزار مایل (تقریبا 322 هزار کیلومتر) بزرگراه های آمریکا و کانادا را فراهم می کند.

هامر برقی

در بخش فنی هامر برقی چه خبر است؟

در قوی ترین نسخه، نیروی محرک هامر از سه موتور برقی حاصل می شود که مجموع خروجی قدرت آنان به حداکثر 1000 اسب بخار خواهد رسید، اما عجیب تر از همه خروجی گشتاور آن خواهد بود که در مجموع به عدد سرسام آور 15 هزار و 592 نیوتن متری می رسد که با چنین گشتاوری می تواند چندین هواپیمای 747 بوئینگ را هم یدک کشید!. طبق ادعای جی ام سی، هدایت این نیرو به چرخ ها حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 3 ثانیه را به همراه دارد.

محدوده حرکت قوی ترین نسخه هامر برقی در شرایط کاملا استاندارد جاده ای چیزی حدود 560 کیلومتر عنوان شده است که برای یک خودروی پیکاپ واقعا شگفت انگیز هستند، اما اگر از شارژرهای سریع و قدرتمند 350 کیلووات ساعتی استفاده کنید، می توانید با صرف تنها 10 دقیقه انرژی لازم برای طی کردن مسافت 160 کیلومتری را با همان قدرت 1000 اسب بخاری و گشتاور 15 هزار و 592 نیوتن متری بدست آورید.

یکی از ویژگی های کاربردی و جالب این خودرو که توسط برخی رسانه ها مورد تمسخر قرار گرفت، ویژگی CrabWalk خودروست و در واقع چرخ های جلو و عقب را قادر می سازد تا در سرعت های کم در یک زاویه قرار گرفته و پیکاپ هامر را قادر به حرکت مورب می کند و مانورپذیری بیشتری را برای خودرو به همراه خواهد داشت که عملکرد آن را می توانید در فیلم زیر شاهد باشید.

هامر برقی چقدر قیمت دارد؟

هامر برقی شرکت GMC سال آینده با قیمت 112 هزار و 595 دلاری به بازار عرضه خواهد شد که تمامی امکانات را به همراه خواهد داشت، اما پاییز سال 2020 یک نسخه ارزان تر از آن با قیمت 99 هزار و 995 دلاری راه اندازی خواهد شد که دارای خروجی قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 12 هزار و 880 نیوتن متری بوده و محدوده حرکت آن هم به چیزی حدود 480 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

چند ماه بعد و در بهار سال 2023 میلادی هم نسخه 2 موتوره هامر برقی با قیمت 89 هزار و 995 دلاری عرضه خواهد شد و حذف یکی از موتورهای آن باعث می شود تا خروجی قدرت آن به حداکثر 625 اسب بخار کاهش پیدا کند و گشتاور آن هم به مرز 10 هزار نیوتن متر برسد، با این حال محدوده حرکت اتومبیل با یکبار شارژ کامل باتری ها حدود 480 کیلومتر خواهد بود.

و اما آخر از همه در بهار سال 2024، نسخه 79 هزار و 995 دلاری این خودرو به عنوان مدل پایه راه اندازی می شود که از 2 موتور محرک استفاده می کند، ولی محدوده حرکت آن به حداکثر 400 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

در پایان لازم به ذکر است که اولین مدل از این خودرو اواخر سال آینده وارد بازار شده و همین حالا مشتریان با پرداخت هزینه 100 دلاری می توانند یکی از هامرهای برقی جنرال موتورز را پیش خرید کنند.

هامر برقی

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/1
لعنت به اون مسئولی که گفته بود خودروهای برقی به دلیل وزن زیاد باتری ها آینده ای ندارن!!