موضوعات داغ

برابوس 900؛ موشک 888 اسبی مرسدس AMG معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در حالی که منتظریم تا مرسدس AMG مدل GT73 هیبریدی با توان ۸۰۰ اسب بخار را رونمایی کند، برابوس مدلی جذاب‌تر را معرفی کرده است. این مدل به نام راکت ۹۰۰ اگرچه از موتور V12 مانند دیگر مدل‌های تقویت‌شده راکت بهره نمی‌برد، اما هنوز هم قدرت زیادی دارد. آخرین جواهر شهر بتتروپ کارش را به عنوان GT63 S آغاز کرد، اما سپس نسخه تقویت‌شده آن معرفی شد.

مهم‌ترین ارتقا نسبت به مدل استاندارد در زیر کاپوت مخفی شده، جایی که موتور توئین توربو V8 کاملا تقویت شده تا گنجایش آن از ۴ به ۴.۵ لیتر برسد. برابوس همچنین یک جفت توربوشارژر سفارشی با یک واحد کمپرسور بزرگ‌تر و حداکثر فشار بوست روی این مدل نصب کرده است. این قدرت اضافی نیازمند خنک‌کننده اضافی هم بوده، بنابراین دو دریچه هوای بزرگ در سمت چپ و راست جلوپنجره قرار گرفته‌اند.

یک برابوس قدرتمند

نتیجه نهایی، خروجی عالی ۸۸۸ اسب بخار و گشتاور فوق‌العاده ۱۲۵۰ نیوتن متر است. با این حال، برابوس یک محدودکننده الکترونیکی برای محافظت از پیشرانه قرار داده تا گشتاور را به ۱۰۵۰ نیوتن متر محدود کند. خروجی این مدل در مقایسه با GT63 S به میزان ۲۵۸ اسب ‌بخار و ۱۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است.

برابوس راکت

قطعا این افزایش قدرت تاثیر زیادی روی عملکرد خودرو داشته ‌است. GT63 S معمولی در حال حاضر یکی از سریع‌ترین خودروهای چهار درب است، اما برابوس راکت ۹۰۰ پا را از این هم فراتر گذاشته است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۲.۸ ثانیه، شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۹.۷ ثانیه و شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۲۳.۹ ثانیه است. برابوس گفته به دلیل وزن بالای خودرو و برای محافظت از لاستیک‌ها، مجبور شده سرعت نهایی را به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود کند.

کیت بدنه تهاجمی

علاوه بر قطعات جدید - که شامل یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ می‌شود - این تیونر آلمانی مشهور همچنین با استفاده از یک کیت بدنه تهاجمی با رگه‌هایی از فیبرکربن، طراحی خودرو را کمی تغییر داده است. این کیت ۷۸ میلیمتر نسبت به مدل اصلی بزرگتر است و از قطعات بهینه شده در تونل باد برای آیرودینامیک بهتر استفاده می‌کند.

راکت ۹۰۰ روی چرخ‌های جلوی ۲۱ اینچی و چرخ‌های عقب ۲۲ اینچی ساخت برابوس با دیسک‌های کربنی داخلی سوار شده است. فاصله این مدل از زمین ۲۵ میلیمتر کمتر از مدل اصلی است، که دلیل آن سیستم تعلیق هوایی ساخته شده توسط براباس با حالت‌های راحت و اسپورت است.

برابوس راکت 900

برابوس تنها ۱۰ مرسدس AMG GT63 S کوپه را به راکت ۹۰۰ تبدیل می‌کند و هر خودرو از مجموعه‌ای از اصلاحات در کابین بهره می‌برد. اولین نسخه از این مدل با رنگ خاکستری خاص، از چرم مشکی و آلکانتارا درون کابین بهره می‌برد، جایی که همچنین از دوخت تزئینی خاکستری و ۲۱۵ قطعه با رنگ مشابه استفاده شده است. دیگر تجهیزات این مدل پارکابی فولادی ضدزنگ، عناصر کربنی با روکش براق، و کفپوش‌های سفارشی هستند.

با توجه به میزان اصلاحات، باعث تعجب نیست که راکت ۹۰۰ اصلا ارزان نیست. نسخه خاکستری رنگ که در تصاویر می‌بینید قیمتی معادل ۵۱۵ هزار دلار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد