موضوعات داغ

هایما رسماً از ایران رفت؛ پایان تولید شاسی بلندهای هایما در ایران خودرو

عکس مطلب اول

گروه صنعتی ایران خودرو روز سه شنبه 6 آبان ماه با انتشار بخشنامه ای به نمایندگی های خود در سراسر کشور، توقف تولید محصولات هایما توسط این شرکت را رسما اعلام کرد و از کسانی که هنوز ماشین خود را تحویل نگرفته اند، درخواست کرده تا محصولات جایگزین را برای تحویل انتخاب کنند.

در متن این بخشنامه به نمایندگی های سراسر کشور ایران خودرو اعلام شده است که باتوجه به توقف تولید خودروی هایما S5 و خودروی هایما S7 و عدم واردات قطعات و تجهیزات اصلی این محصول به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور در حوزه خودرو، لازم است که نمایندگان نسبت به تبدیل تعهدات باقیمانده این دو محصول اقدام کنند تا پس از یک دوره زمانی تعیین شده، مشمول اقدامات مقتضی از طرف سازمان نگردد.

در طرح تبدیل خودروی هایما S7 آمده است که مشتریان امکان تبدیل خودروی ثبت نامی خود به دو دستگاه خودروی دنا پلاس و دنا پلاس توربوشارژر را خواهند داشت و همچنین مشتریان خودروی هایما S5 می توانند در این طرح تبدیل، دو دستگاه خودروی پژو پارس TU5 و پژو پارس اتوماتیک TU5 را دریافت کنند که جزییات آن پیش از این به مشتریان و نمایندگی ها اعلام شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/7
تحریم ظالمانه واقعا عبارت خنده داری است. آقایون مثلا خودرو ساز، شما خودتان ۴۰ سال است نخواستید طراح و تولید کننده خودرو باشید. چون سودتان در واردات انحصاری و انداختن چند برابری قیمت به مردم همیشه در صحنه است. چون تا میشود پول یامفت به جیب زد دلیلی برای تحقیق و توسعه نمیبینید. چون تا زمانی که خودرو را با هر امکاناتی و با هر کیفیتی و به هر قیمتی میتوانید برای ۲ سال آینده پیش فروش کنید، دیگر دلیلی برای پیشرفت نمیبینید. چرا تحریمهای ظالمانه برای روسیه، چین و هند وجود ندارد؟ چون آنها نیازی به واردات هیچ قطعه استراژتیکی ندارند. آمریکا با تحریم آنها عملا خود را مسخره میکند. ولی ما را براحتی میتوان تحریم کرد. چون ۴۰ سال است که نخواستیم پیشرفت کنیم. خواهشا دم از تحریم ظالمانه نزنید که جوک خنده داری بیش نیست.
1399/8/7
سمند و پژو چطور جایگزین شاسی بلند میشه؟؟؟
1399/8/8
به راحتی یک لیوان آب خوردن. :-)
1399/8/9
خواهشا بزارید چاپ بشه سانسور نکنید
اگه یه مغازه دار مثل سوپر مارکت یا قصابی یا یه موبایل فروشی و یا همه مشاغل دیگه که مردم عادی میتونن داشته باشند وقتی تعزیرات وارد محل کارشون میشن اول فاکتور خرید از صاحب مغازه میخوان و بعد قیمت فروش رو میکوبنن سر صاحب مغازه که از لحاظ قانونی باید بین 10 تا25 در صد حالا نمیدو نم واقعا چند درصد سود روی جنسشون بکشند که اگه نه بابای طرف در میارند
آقایان دزد و غارتگر با کدام قانون جنسی که توی کارخونه اون سر دنیا بدون هیچ زحمتی از طرف شما ساخته میشه و با مثلا 300دلار توسط شما وارد کشور میشه شما از سازندش که تولیدش کرده چندین برابر اصل قیمت کالا با سود500 درصدی گوش ملت رو میبرید یا خودرویی که با 25000 دلار وارد میکنید بالای میلیارد به ملت به اسم تحریم قالب میکنید همین خودروهای داخلی که قیمت قطعات مصرفیش مشخصه که اگه جداگانه خرید بشه و از روش ساخته بشه قیمتش از قیمت خروجی کارخونتون کمتر ه پول ملت رو چه میکنید صرف کدام اباد کردن میکنید صرف کدام پیشرفت کردید که امروز به اسم تحریم ما که وارد دهه چهارم زندگی بدون آرزوهامون شدیم توی سر ما میکوبید شما چه موجوداتی هستید کمی نگاه فقط به کشور های دور بر مون بندازید شرم کنید ما مردم خوبی داریم دست بردارید و کمی تاریخ بخوانید و از کارهاتون دست بردارید
1399/8/11
اتفاقا اشتباه گفتی داداش. اصلا هم مردم خوبی نداریم. کاملا مصداق خلایق هر چه لایق هستیم. شما هم الکی آمپر نچسبون. تا ابله در جهان است مفلس در نمی ماند.