موضوعات داغ

چراغ سبز نیسان برای تولید خودرو در ایران

عکس مطلب اول
بعد از پژوسیتروئن، رنو و فیات، حالا نوبت به غول ژاپنی نیسان رسید تا رایزنی‌های خود را با دو قطب بزرگ خودروسازی کشور برای ورود به بازار ایران آغاز کند.
براساس آخرین خبرهای منتشر شده در وبسایت‌های خبری، اخیرا شاهد اعلام همکاری قطب بزرگ خودروسازی ژاپن یعنی نیسان با دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو هستیم که حالا قصد دارد به تولید مشترک خودرو در ایران بپردازد که در این خصوص همکاری میان دو شرکت خودروسازی مذکور را برای میسر کردن اهدافش در دستور کار قرار داده است. گفتنی است که پیش از این هم شاهد مونتاژ محصولات نیسان همچون ماکسیما و تیانا و رونیز و... توسط سایپا بودیم که با تشدید تحریم‌ها و اضافه شدن صنعت خودرو به لیست گزینه‌های تحریمی، شاهد فرار نیسان اول از همه از بازار کشور بودیم. حال با توجه به اینکه یکی از شروط همکاری با شرکت‌های خودروسازی معتبر جهانی، تولید داخل محصولات آنان است و شرکت‌های پژو و رنو و... هم برای تولید خودرو در کشور به پای میز مذاکرات رفته‌اند، شرکت خودروسازی نیسان هم چنین سیاستی را برای فعالیت مجدد در بازار ایران در پیش گرفته است.
بنا بر گزارشات، شرکت خودروسازی اصلی نیسان در حال مذاکره با پارس خودرو است و شرکت زیر مجموعه آن یعنی داتسون که بیشتر به تولید خودروهای ارزان قیمت می‌پردازد هم گروه صنعتی ایران خودرو را که همچون داتسون به دنبال تولید خودروهای ارزان قیمت برای افزایش سهم خود در بازار داخلی است، برای همکاری انتخاب کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه این مذاکرات به کجا ختم می‌شود.
مدیرعامل ایران خودرو هم در حاشیه نمایشگاه خودرو عنوان کرد که سیاست ایران خودرو در مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تولید خودروی ارزان، متوسط و گران قیمت با تکنولوژی‌های بروز است که تمامی طیف‌های جامعه را در بر بگیرد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/15
ما که بخیل نیسیم خدا کنه درست بشه ولی یه چیزی رده بندی از نظر ایران خودرو ارزان 60تا 80 میلیون متوسط 90 تا 110 میلیون گرون هم ...................
1394/12/15
مدیرعامل ایران خودرو هم در حاشیه نمایشگاه خودرو عنوان کرد که سیاست ایران خودرو تولید خودرو های بی کیفیت و اشغال است.
1394/12/15
نیسان 2016 نخواستیم همون ماکسیما رو دوباره مونتاژ کنن و بدن 90 میلیون خیلی هم خوبه
1394/12/15
این خودروسازای خصوصی ایران چیکار میکنن پس؟ یه حرکتی بزنین 4 تا مذاکره کنین دیگه . این دو تا ه اصطلاح غول خیر ندیده همه چی رو درو کردن
1394/12/15
فقط ماکسیما جدید!
1394/12/15
امیدوارم هرچه سریعتر قرارداد با نیسان بسته شه.....,و خودروهای درست و حسابی عرضه شه!!!
باتشکر از زحمات تک تک شما
1394/12/15
تولید یا مونتاژ یه طرف ... قیمت گذاری درست و حسابی هم یه طرف .

از الان حاضرم شرط ببندم اگه داتسون خودروی ارزون هم تو ایران عرضه کنه این دوستان عمرا حاصر شن زیر 50 بدنش که یه وقت خدای نکرده لگن های آشغالشون رقیب پیدا نکنن و فروششون کم نشه .

بیشتر این کارا تبلیغاتیه که ویران خودرو و سایپا انجام میدن و در آخر باز هم به حیات انگل وارشون در ایران ادامه میدن ... این خارجیا نشناختن این دلالان وطنی رو ...
1394/12/16
عوض اینکه برن با داتسون با خودرو های آشغال مذاکره کنن برن با اینفینیتی مذاکره کنن...اونم زیرمجموعه نیسانه....