موضوعات داغ

نگاهی به چری Big Ant، مورچه بزرگ الکتریکی چری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روند تولید خودروهای برقی در جهان به سرعت پیش می‌رود و خودروسازان چینی نیز نمی‌خواهند از این قافله عقب باشند. مدتی پیش چری از کراس‌اوور تمام الکتریکی خود به نام Big Ant یا مورچه بزرگ رونمایی کرد و اکنون این محصول در دسترس خریداران چینی قرار گرفته است.

چری Big Ant بر مبنای بستر جدیدی به نام LIFE توسعه یافته است. این بستر از سوی چری و برای توسعه انرژی‌های پاک معرفی شده و در آن بر مفاهیمی همچون سبک بودن، انتشار آلایندگی کمتر و مصرف انرژی پایین‌تر تاکید شده است. تحت این بستر خودروهای برقی چری در حال توسعه هستند.

ظاهر مورچه چری، الگوبرداری از بزرگان

نمای جلوی چری Big Ant نوآورانه است و اشتراکاتی بین این خودرو و چری تیگو 7 را می‌توان در این قسمت مشاهده کرد. با این حال طراحان در قسمت جانبی چری Big Ant دچار تحول شده‌اند و شاهد یک بازسازی از هیوندای توسان در این قسمت هستیم که البته اندکی تغییر نیز به آن افزوده شده است. رینگ‌های خودرو نیز کاملا مشابه کراس‌اوورهای جدید هیوندای هستند که از تریم دو رنگ بهره می‌برند.

چری Big Ant

قسمت عقب چری Big Ant ظاهری شبیه به کراس‌اوورهای کوپه نظیر دیگنیتی بهمن موتور دارد اما شیب ستون C‌ خودرو بیش از حدی است که مورچه بزرگ چری را کراس‌اوور کوپه تلقی کنیم. خطوط طراحی نمای جانبی خودرو هماهنگی بهتری با نمای عقب دارند. نکته جالب در مورد مورچه بزرگ چری ابعاد و اندازه این خودرو است. در حالی که اکثر تولیدکنندگان فعال در حوزه ساخت خودروهای برقی محصولاتی کوچک و اقتصادی می‌سازند، چری Big Ant با عرض دو متر و نیم، کاملا در حد و اندازه یک کراس‌اوور معمولی به نظر می‌رسد.

فضای داخلی، آن‌چه قبلا از چری دیده‌ایم

فضای داخلی چری Big Ant شبیه به سایر محصولاتی است که طی چند سال اخیر توسط چری به بازار عرضه شده که برخی از آن‌ها را در کشورمان نیز شاهد بوده‌ایم. طرح کلی کابین چری Big Ant دو رنگ است و یک نمایشگر بزرگ دو قسمتی در میانه آن قرار دارد که به طور همزمان وظیفه نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مشخصات فنی را برعهده دارد. بسیاری از قطعات خودرو طرح فیبرکربن دارند که رویه مرسومی در طراحی فضای داخلی خودروهای چینی محسوب می‌شود. دوربین 360 درجه، سانروف، صندلی‌های تهویه شونده جلو، هشدار برخورد از عقب و چراغ‌های خوشامد گویی از جمله تجهیزات چری Big Ant هستند.

سواری، مناسب برای استفاده خانواده

اکثر مشتریان خودرو تصور می‌کنند که سواری خودروهای الکتریکی به دلیل نبود صدا و لرزش موتور درون سوز، چندان جذاب نیست. با این حال باید گفت که مورچه بزرگ چری تجربه سواری برای افرادی که سبک رانندگی آرامی دارند را به خوبی مهیا می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است که در خودروهای گران‌قیمت مشاهده می‌شود و به همین دلیل سواری نرمی را در چری Big Ant تجربه خواهید کرد.

چری Big Ant

پکیج باتری‌های مورچه بزرگ چری برای رانندگی ترکیبی در مسیری به طول 510 کیلومتر کفایت می‌کنند و موتور الکتریکی این خودرو نیز توسط شرکت ژاپنی Yaskawa Electric ساخته شده است. البته دستیابی به چنین محدوده‌ای به سبک رانندگی شما بستگی دارد و در صورتی که سرعت را از 110 کیلومتربرساعت فراتر نبرید، می‌توان به دوام بالای باتری امیدوار بود.

برای چری Big Ant‌ سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده که عبارتند از اکو، اکو پلاس و اسپرت. خودرو معمولا در حالت اکو به فعالیت ادامه می‌دهد مگر آن‌که راننده تصمیم به تغییر حالت رانندگی بگیرد. حالت اسپرت از طریق تنظیمات پنل و حالت اکو پلاس از طریق صفحه نمایش فعال می‌شوند.

مورچه بزرگ چری در چین با ضمانت مادام العمر عرضه می‌شود و علاوه برآن تعمیر و نگهداری خودرو نیز به صورت دائمی رایگان است. علاوه برآن مالکان مورچه بزرگ چری می‌توانند هرزمان که به مشکل برخورد کردند، از خدمات رایگان امداد خودرو چری بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/14
شکل کلی چراغ عقبش شبیه تاراس
1400/1/14
یعنی خودرو سازی ما در برابر چینی ها مثل جهنم در برابر بهشت هستش