موضوعات داغ

خط تولید هوشمند و جدید نیسان، وقتی همه چیز رباتیک می‌شود! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان به تازگی از خط تولید جدید خود در توچیگی ژاپن رونمایی کرده است، خط تولیدی کاملا هوشمند که ربات‌ها تمامی مراحل مونتاژ خودرو و بازرسی فنی را در آن برعهده دارند. نسل بعدی محصولات این شرکت از جمله نیسان آریا در همین کارخانه به تولید خواهند رسید.

تغییر جمعیت نیروی کار، شرایط آب و هوایی و کمبود افراد متخصص برای به کارگیری در خط مونتاژ خودرو نیسان را برآن داشت تا خط مونتاژی کاملا رباتیک برای خود مهیا کند. مدل‌های احتراق داخلی، برقی و پلاگین هیبریدی به صورت همزمان در این کارخانه به تولید خواهند رسید.

تصمیم نیسان برای تغییر خط تولید خود و تبدیل آن به نسخه تمام رباتیک، بخشی از استراتژی این شرکت برای کاهش آلاینده‌ها تا سال 2050 است. نیسان تصمیم دارد تا آن زمان انرژی تمامی تجهیزات کارخانه‌های خود را از برق یا منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کند. تکنیسین‌های خط تولید نیسان نیز وظیفه آموزش به هوش مصنوعی ربات‌ها را برعهده خواهند داشت.

علاوه بر خط تولید رباتیک، نیسان از سیستم رنگ آمیزی جدیدی استفاده خواهد کرد که بر پایه آب است. این سیستم امکان رنگ آمیزی همزمان بدنه و سپرها را فراهم می‌کند و تا 25 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد کرد. بازوهای رباتیک غول پیکر به همراه دوربین‌ها نیز قادر هستند تا تمامی وظایف مرتبط با بازرسی کیفی خط تولید را انجام دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد