موضوعات داغ

یواز روسیه نیز به زودی خودروهای تمام برقی تولید خواهد کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در 19 اکتبر 2021 و در جریان مجمع بین‌المللی خودروسازان روسیه، اولگ کروپین طراح ارشد یواز از استراتژی جدید این شرکت رونمایی کرد. یواز در آینده روی تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. پلتفرم خودروهای الکتریکی یواز توسط شرکت ام وی موتورز توسعه یافته است که یک خودروساز اهل جمهوری چک است.

نخستین خودرو تمام الکتریکی یواز محصولی به نام اسپارتان است که براساس یواز هانتر توسعه یافته است. این خودرو هنوز مجوزهای قانونی لازم برای تولید انبوه و حضور در معابر عمومی را دریافت نکرده است و هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد. پروژه تولید خودروهای برقی توسط یواز هنوز در ابتدای راه قرار دارد و مراحلی همچون ارزیابی کارآیی تجاری، مونتاژ نمونه‌های اولیه و آزمایش و بومی سازی قطعات هنوز انجام نشده‌اند.

اگر همه چیز مطابق برنامه یواز پیش برود، دو مدل یواز پاتریوت الکتریکی و یواز تروفی الکتریکی براساس یواز اسپارتان به تولید خواهند رسید. یواز پیش از این تصمیم داشت تا از طریق همکاری با خودروسازان آمریکایی به تولید خودروهای هیبریدی روی بیاورد اما این پروژه در مراحل امکان سنجی بازار موفق عمل نکرد. یواز اکنون تصمیم دارد تا توسعه خودروهای هیبریدی را به کلی فراموش کند و تنها بر روی تولید خودروهای الکتریکی تمرکز نماید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد