موضوعات داغ

نسل جدید رنو کپچر R.S مدل 2022، بهترین کراس‌اوور ساب کامپکت بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو کپچر یکی از کراس‌اوورهای ساب کامپکت بازار جهانی است که برای مدتی نیز در بازار ایران حضور داشت. این خودرو در ایران با پژو 2008، سیتروئن C3، سانگ یانگ تیوولی و نیسان جوک رقابت می‌کند و در بازار جهانی نیز با خودروهای مشابهی رقیب است. جدیدترین نسخه این خودرو رنو کپچر R.S نام دارد، خودرویی که از سوی مجلات خودرویی مختلف به عنوان بهترین کراس‌اوور ساب کامپکت بازار لقب گرفته است.

نسل اول رنو کپچر در سال 2014 وارد بازار شد. این خودرو نسخه بلند قامت یا همان کراس‌ از رنو کلیو بود. تولید نسل اول این خودرو تا سال 2019 ادامه یافت و سپس با نسل دوم جایگزین شد. نسل دوم این خودرو براساس پلت فرم CMF-B گروه رنو نیسان میتسوبیشی شکل گرفته است و به کلی با نسل اول تفاوت دارد. علاوه بر تفاوت در ساخت و قالب، نسل دوم رنو کپچر به بازارهای جدیدی از جمله استرالیا نیز عرضه شده است.

پیشرانه و مشخصات فنی

تمامی مدل‌های رنو کپچر R.S در استرالیا با پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر عرضه می‌شوند. این پیشرانه قادر است تا حداکثر 154 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پیشرانه مورد استفاده در رنو کپچر R.S طی همکاری مرسدس بنز و رنو توسعه داده شده است و علاوه بر رنو کپچر R.S، در مرسدس بنز A180 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنو کپچر R.S به واسطه وزن کم و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، شتاب و کشش مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. رفتار این خودرو بیش از آن‌که شبیه کراس‌اوورها باشد، شبیه یک هاچ‌بک است. شتاب صفر تا صد رنو کپچر R.S حدود 8.6 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور نیز 8.2 لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود.

رنو کپچر R.S

امکانات و تجهیزات

تمامی نسخه‌های رنو کپچر R.S در استرالیا با پکیج ایزی لایف به دست مشتریان می‌رسند که 2000 دلار استرالیا به قیمت تمام شده خودرو اضافه خواهد کرد. این پکیج شامل صفحه نمایش 10.25 اینچی، سیستم پارک خودکار، سنسورهای پارک جانبی، نور بالای اتوماتیک و آینه دید عقب بدون قاب.

چه قیمتی دارد؟

رنو کپچر مدل 2022 هم‌اکنون در چند تیپ به مشتریان استرالیایی عرضه می‌شود. تیپ پایه این خودرو لایف نام دارد که قیمت آن 31300 دلار استرالیا (21744 دلار) است. تیپ میان رده Zen نام گرفته است که با قیمت 33,300 دلار استرالیا (23,133 دلار) به فروش می‌رسد. در نهایت تیپ بالارده این خودرو اینتنس نام دارد که برچسب قیمتی 38,300 دلار استرالیا (26,607 دلار) برای آن در نظر گرفته شده است.

خودرو مورد بحث در این مقاله یعنی رنو کپچر R.S نسخه منحصر به فردی از این کراس‌اوور است که بیشترین تجهیزات را با ظاهری متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این تیپ 40800 دلار استرالیا (28343 دلار) قیمت دارد و در صورتی که پکیج‌های اضافه را برای آن سفارش دهید، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد