موضوعات داغ

چانگان CS35 پلاس در سایپا دیده شد + عکس و مشخصات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور چانگان CS35 در حدود 10 سال پیش در ابتدا به صورت وارداتی و سپس توسط شرکت سایپا به صورت مونتاژ در بازار کشور حضور پیدا کرد. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت با توجه به طراحی و مشخصات فنی مناسب در بازار به محبوبیت دست پیدا کرد و البته مانند دیگر خودروها در ادامه دچار معضل تحریم شده و تولید آن پایان یافت.

شرکت چانگان دلیل حضور گسترده در بازار جهانی و همچنین همکاری و سرمایه گذاری شرکت فورد در این شرکت، از مجموعه هایی بود که بازگشت آن به بازار کشور غیر قابل پیش بینی بود اما با دیده‌شدن خودرو چانگان UNI-T در مجموعه سایپا در هفته های گذشته بحث حضور این شرکت در ایران داغ شد. در ادامه در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سایپا، تیموری مدیرعامل گروه سایپا به صورت رسمی خبر از انجام بررسی‌ها جهت حضور دو محصول جدید شرکت چانگان در ایران داد.

نمای عقب چانگان CS35 پلاس

براساس صحبت‌های مدیرعامل و تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد که اولین خودرو چانگان که احتمال می‌رود به صورت مونتاژ توسط شرکت سایپا شود کراس‌اوور مدرن و جذاب چانگان UNI-T است که تصاویر متعددی از حضور آن در شرکت سایپا منتشر شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت. در ادامه یک کراس‌اوور ساب کامپکت جدید از برند چانگان با نام چانگان CS35 پلاس در مجموعه سایپا دیده شد که خبر از عزم جزم شرکت سایپا برای بازگرداندن برند موفق و قدرتمند چانگان چین به سبد محصولات خود در کشور می‌دهد.

معرفی چانگان CS35 پلاس

خاطره حضور چانگان CS35 در بازار خودرو کشور و استقبال مناسب از این خودرو به حدود 10 سال قبل باز می‌گردد و در آن زمان سایپا نیز با ارائه این خودرو به‌صورت مونتاژی توانست سهم مناسبی از بازار کراس‌اوورهای ساب کامپکت کشور را بدست آورده و همچنین به عنوان همکار برند مطرح چینی چانگان شناخته شود. البته متاسفانه این همکاری بیشتر از 3 سال طول نکشید و در سال 1398 تیغ تیز تحریم نوار این همکاری را پاره کرد و چانگان از ایران و CS35 از خط تولید خارج شدند. حالا نسل جدید این محصول با نام چانگان CS35 پلاس مدل 2021 بعد از سال ها در پارکینگ شرکت سایپا حضور پیدا کرده تا خاطره خوش روزهای قبل از تحریم را تداعی کند.

چانگان CS35 پلاس در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ چین رونمایی شد و قرار بود که در ادامه جایگزین نسل قبل شود اما برنامه ریزی شرکت چانگان تغییر و این خودرو به کراس‌اوور جدید با نام CS35 پلاس تغییر یافت. این کراس اوور جدید چانگان به عنوان مدل گران‌ و پیشرفته تر در کنار نسل قبلی در بازار حضور پیدا کرد و چانگان CS35 قدیمی همچنان به تولید ادامه داد.

پیشرانه چانگان CS35 پلاس

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

کراس‌اوور چانگان CS35 پلاس در اکتبر سال ۲۰۱۸ تنها با یک موتور نه چندان قدرتمند ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت وارد بازار شد. 3 سال بعد و در سال 2021 شرکت چانگان نسخه فیس‌لیفت CS35 پلاس را معرفی کرد. در فیس‌لیفت جدید، دماغه خودرو بازطراحی شده و چهره مدرن‌تری را به خود گرفت و همچنین با زبان طراحی جدید چانگان و دیگر کراس اوور های تولیدی این شرکت هماهنگ‌تری شد. داخل خودرو نیر از این تغییر بی‌نصیب نبوده و با اضافه شدن یک صفحه نمایش عریض برای سیستم سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی یکپارچه چهره به روزتری به خود گرفت. در پی این تغییرات همچنین چانگان موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ارتقا یافته و قدرت آن به ۱۲۸ اسب بخار افزایش پیدا کرد. درکنار گیربکس 5 سرعته دستی، یک مدل جدید با گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز به رنج قابل انتخاب افزوده شد. دو ماه بعد، شرکت چانگان یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو را هم برای این خودرو ارائه کرد. این پیشرانه که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، از طریق یک گیربکس جدید هفت سرعته دوکلاچه نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو می رساند.

فضای داخلی چانگان CS35 پلاس

تجهیزات رفاهی و ایمنی چانگان CS35 پلاس

از نظر ایمنی، چانگان CS35 پلاس دارای مجموعه ای از ویژگی‌های ایمنی است که شامل کیسه هوای جلو و جانبی، لنگر صندلی کودک ISOFIX، سیستم ترمز ضدقفل، کنترل الکترونیکی پایداری، کمک به حرکت در سربالایی، کنترل سرازیری، رادار نقطه کور (سمت راست) و قفل درب خودکار با سنجش سرعت می‌شود. چانگان CS35 پلاس در نسخه های فول دارای ویژگی‌های ایمنی اضافی مانند کیسه هوای پرده‌ای جانبی، دوربین دید 360، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار است.

قیمت چانگان CS35 پلاس در ایران

قیمت چانگان CS35 پلاس در بازار چین و شرق آسیا بر اساس مدل های مختلف از 69,900 تا 104,900 یوان است. در خصوص قیمت و مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس در ایران هنوز اطلاعاتی منتشر نشده البته به نظر می رسد که برای پایین نگه‌داشتن قیمت، گزینه موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با 128 اسب بخار قدرت گزینه مناسب و اقتصادی‌تری باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/2
کافیه این همه CUV!!!کاش ایدو XT رو بعنوان جایگزین سراتو آپشنال و حتی ساینایی که از خط خارج شدند میاورد