موضوعات داغ

سیستم رانندگی خودکار تسلا اولین قربانی اش را گرفت

عکس مطلب اول
این حادثه که برای سرنشین یک تسلا مدل S رخ داده اولین مورد طی ۱۳۰ میلیون مایل استفاده عملیاتی از سیستم راننده اتوماتیک در سراسر جهان میباشد. بنابر اعلام تسلا موقعیت نادر ایجاد شده در صحنه تصادف موجب بروز این سانحه شده است.
به نقل از اخبار خودرو، راننده فلوریدایی تسلا مدل S بر اساس تصادف در حالی که خودرو از ویژگی راننده اتوماتیک استفاده میکرد کشته شد. به گزارش آسوشیتد پرس این اولین مرگ ثبت شده در تصادف اتومبیل های خودران است.
حادثه زمانی رخ داد که یک تراکتور به همراه یدک آن، که فاقد راهنما نیز بود در جلوی تسلا به سمت چپ پیچید. این تصادف در ۷ می در ویلیستون فلوریدا رخ داد و راننده بر اثر شدت جراحات کشته شد. تسلا در مطلبی در وبلاگ خود ذکر کرده که مدل S در حال حرکت در بزرگراه با استفاده از راننده اتوماتیک بود که قطع ناگهانی مسیر توسط تراکتور مواجه شد.
در این پست وبلاگی آمده است : « نه راننده و نه سیستم راننده اتوماتیک به علت درخشش نور خورشید متوجه تریلر تراکتور نشدند و به همین دلیل ترمز کار نکرد. ارتفاع بالای تریلر در ترکیب با موقعیت جاده حالت نادری را ایجاد کرد که خودرو متوجه مانع نشده و در نتیجه تریلر با شدت با شیشه جلو برخورد کرد. اگر این برخورد از ناحیه پشت تریلر رخ میداد، سیستم های پیشرفته ایمنی مدل S همانطور که در آزمایش های متعدد نشان داده بود مانع وارد شدن صدمات شدید به راننده میشد. »
این خودروساز از مرگ این راننده اظهار تاسف کرده و گفته است ما از مرگ وی به عنوان یکی از اعضای خانواده خودروهای الکتریکی عمیقا متاثر هستیم. اینجا لازم است بیان کنیم که این اولین سانحه منجر به فوت طی ۱۳۰ میلیون مایل استفاده عملیاتی از راننده خودکار میباشد و این اتفاق تلخ قطعا در بهبود این سیستم در گذر زمان موثر خواهد بود. با این حال هر زمان که از راننده خودکار استفاده میشود هشداری مبنی بر اینکه این فناوری در نسخه بتا قرار داشته و نیاز به حفظ کنترل شما در تمام طول مسیر میباشد؛ نمایش داده میشود.
به گزارش آسوشیتد پرس پس از این واقعه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در حال بررسی سیستم راننده خودکار تسلا میباشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/13
یکی از بزرگترین لذتهای موجود در این دنیا رانندگی کردنه ، حالا یارو گذاشته رو راننده اتوماتیک ، چه کاریه آخه !!
1396/3/26
ادم بچشم خودش شک داره بد به دوربینی که تازه ساخته شده وشناسای هم نداره چگونه اعتماد کرده که با اینجاده ماشین خودش بره تقادف نکن