موضوعات داغ

برنامه سایپا برای کسب سهم بالای 60 درصد از محصولات داخلی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بنا به اعلام مسئولان گروه خودرو سازی سایپا در برنامه تولید سال 1402، شرکت سایپا با داشتن 60 درصد سهم از تولید خودروهای داخلی در ایران، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در این کشور شناخته می‌شود.

پیش از این محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی نشستی اظهار کرد که تولید این گروه خودروساز به 2 هزار دستگاه در روز رسیده و در گذشته تیراژ تولید در حدود هزار و 100 دستگاه بوده است.

با افزایش تیراژ و تنوع محصولات، فروش محصولات گروه سایپا نیز در سال گذشته به 35 هزار میلیارد تومان و تا کنون نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. محمدعلی تیموری، بر این باور است که افزایش تولید و فروش محصولات گروه سایپا از طریق حضور و حمایت سیستم بانکی، به خصوص بانک پارسیان، قابل تامین است.

بنا به اعلام این شرکت خودرو سازی در سال آینده، سایپا برنامه دارد 8 محصول جدید را به بازار عرضه کند که شامل 3 محصول تجاری و 5 محصول سواری است. این عرضه محصولات جدید به بازار، به نوعی رکوردی خاص در عرضه محصولات جدید به بازار است. همچنین، سایپا به دلیل تولید محصولات اقتصادی و به روز و پاس‌کردن تمامی استانداردهای 85 گانه، به عنوان یکی از برترین خودروسازان در ایران شناخته می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده سال 1401 طی سال گذشته، تعداد 390 هزار خودرو در سایپا تولید شده است و در سال آینده تولید گروه سایپا به 500 هزار دستگاه خواهد رسید. با تکمیل 50 هزار خودروی ناقص در پارکینگ، تولید مجموع سایپا به 550 هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا به این نکته اشاره کرد که بازسازی و نوسازی دستگاه‌های خطوط تولید باعث افزایش کیفیت محصولات و افزایش تولید خواهد شد. به همین دلیل، بازسازی و نوسازی خطوط تولید در سایپا در دستور کار قرار دارد و در 30 سال اخیر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. تیموری تأکید کرد که برای تحقق این هدف، حضور و مشارکت بانک پارسیان در طرح نوسازی و بازسازی و ایجاد بستر مناسب برای تولید و انجام حمایت مالی ضروری است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/15
سلام عادیه منی که به نوبت ۱۴۰۳ تحویل افتاده بودم و نوع خودرو و اولویت هارو تعیین و ویرایش کردم
خدا شاهده اصلا دستمم به انصراف از طرح و ... هم تو این مدت نخورده اما امشب که به سایت رفتم نوشته شما سفارش ثبت شده ای ندارید!!!
در حالی که تا دیروز سفارشامو نشون میداد
امیدوارم مشکل سایت باشه
میشه یه پیگیری بکنید
1402/2/16
سایپا نباید قیمتهاشو با ایرانخودرو مقایسه کنه و به اونها برسونه. باید بصورت محسوسی ارزانتر از ایرانخودرو باشه، وگرنه همین میشه که همه هجوم ببرن به ایرانخودرو و آنها هم بنام افزایش تولید قیمتها رو بالاتر ببرند و عده‌ای هم بگن در مقایسه با سایپا حق دارن. سایپا پرطمع‌تر هست.