موضوعات داغ

تیگو 7 پرو وارد بازار اسپانیا شد، خودرویی با تجهیزات مناسب و قیمت اقتصادی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل دوم چری تیگو 7 که با نام فونیکس تیگو 7 پرو در کشورمان شناخته می‌شود، اکنون وارد بازار اسپانیا شده است. این خودرو در اسپانیا با نام DR 7 عرضه می‌شود و رقیبی برای پژو 5008، اشکودا کودیاک، سئات تاراکو و دانگ فنگ گلوری 580خواهد بود. رسانه‌های اسپانیایی این خودرو را یک کراس‌اوور ناشناخته با قیمت اقتصادی و تجهیزات مناسب توصیف کرده‌اند.

بسیاری از خودروهای چری در بازار اروپا تحت برند DR Automobiles عرضه می‌شوند و تیگو 7 پرو نیز جدیدترین آن‌ها است. تجهیزات استاندارد DR 7 یا تیگو 7 پرو برای مشتریان اسپانیایی به این شرح هستند: رینگ آلیاژی 19 اینچی، شش کیسه هوا، چراغ‌های LED، سانروف و سقف پانوراما، نورپردازی داخلی، گرمکن صندلی‌های جلو، ردیف سوم صندلی‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندوق پران برقی، ESP، ABS، EBD و TCS، شارژر بیسیم و اتوهلد.

زیر کاپوت دی آر 7 همان پیشرانه نام آشنای چری قرار دارد که در فونیکس تیگو 7 پرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر از برند Acteco که متعلق به موتورهای چری است، در دی آر 7 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند. این ارقام با قدرت و گشتاور این پیشرانه در ایران تفاوت جزئی دارند که این تفاوت به دلیل تطبیق خودرو با شرایط بازار اسپانیا است.

DR 7

با این حال در بخش گیربکس، تفاوت‌ها میان فونیکس تیگو 7 پرو و DR 7 بیشتر می‌شوند. نسخه اسپانیایی کراس اوور چری برخلاف نسخه ایرانی، به گیربکس دو کلاچه هفت سرعته مجهز است.

مشتریان اسپانیایی یک قابلیت اضافه دیگر نیز برای سفارش تیگو 7 پرو در اختیار دارند. آن‌ها می‌توانند این خودرو را به همراه مخزن گاز مایع یا LPG سفارش دهند. موتور دی آر 7 در حالت استفاده از گاز مایع، 153 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. همین مزیت سبب شده است تا تیگو 7 پرو از اداره کل ترافیک اسپانیا، نشان اکونومی دریافت کند که نشانه سازگاری خودرو با محیط زیست است. بنابراین مشتریان اروپایی با میل بیشتری نسبت به خرید این کراس‌اوور اقدام خواهند کرد. دی آر 7 هم‌اکنون در اسپانیا با قیمت 37694 یورو (دو میلیارد و 110 میلیون تومان) عرضه شده است. البته نمایندگی‌های فروش این خودرو را با 522 یورو تخفیف عرضه می‌کنند که قیمت نهایی آن را به 37172 یورو (دو میلیارد و 81 میلیون تومان) کاهش می‌دهد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/4
با سلام و احترام؛
اتاق تیگو 8 ، جعبه دنده و قوای محرکه از تیگو 5 و تیگو 7 قدیم، داشبرد از تیگو 7 پرو و تیگو 5 جدید و کل سپر و چراغ و قسمت جلو خودرو از تیگو 7 پرو است.
مثل لگو ترکیبی زده و ابتکاریش کرده.
1402/3/4
فکر کنم قیمتش اشتباه درج شده. ۳۷ هزار یورو اقتصادی نمیشه
1402/3/4
به نظر می رسه ناشر خبر می خواد بازار ایران رو داغ کنه ، قیمت اقتصادی ؟؟؟ باید زیر 20000 باشه.