موضوعات داغ

محدوده طرح ترافیک به استثناء خودروهای تویوتا و لکسوس!

عکس مطلب اول
با افزایش جمعیت شهرها، قوانین جاری راهنمایی و رانندگی به تنهایی جهت تردد خودروها در این شهرها کفایت نمی نماید و ایجاد محدودیتهای تردد با توجه به اولویتهای منطقه ای اجتناب ناپذیر می باشند، در حال حاضر برخی از کلان شهرهای ایران و جهان دارای محدودیت های تردد وسایل نقلیه می باشند که این محدودیت شامل موارد مختلفی مانند محدودیت عبور و مرور خودروهای حمل و نقل در مناطق مسکونی شهری، محل های مختص عبور خودروهای پلیس و اورژانس و ... می باشد.
موضوع مورد بحث، محدودیت های طرح ترافیک در محدوده های پر تردد و شلوغ شهری جهت تسهیل در عبور و مرور و کاهش استفاده های بی مورد از وسایل نقلیه شخصی جهت کاهش آلودگی های محیط زیست و آلودگی های صوتی می باشد.
به گزارش خودروبانک ، این موضوع در تهران، پایتختی با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربّع و جمعیتی بیش از هشت میلیون نفر که به استناد آمار شماره پلاک 3 تا 3.5 میلیون خودرو در آن در حال تردد هستند اهمیت بالایی برای هموطنان عزیز و هم برای مسئولان محترم راهنمایی و رانندگی که وظیفه مدیریت عبور و مرور و حمل و نقل این کلان شهر را برعهده دارند می باشند.
دو منطقه طرح ترافیک تهران( زوج و فرد، محدوده اصلی) آنچنان قسمتهای مهم و پر تردد شهر را در خود جای داده که روزانه هموطنان زیادی مجبور به حضور در این مناطق و یا عبور از آن می باشند، ساعت های و مسیر های عبور و مرور تهران متنوع بوده و با وجود خودروهای حمل و نقل عمومی بازهم نیاز به استفاده ضروری از خودرهای شخصی کاملا مشاهده می گردد.
همچنان که آلودگی هوا یکی از تبعات اصلی تراکم خودروها در تهران می باشند مصرف حجم بالایی از سوخت های فسیلی در هنگام توقف و آاودگی های صوتی ایجاد شده نیز از دیگر مشکلات اصلی می باشند که ضررهای مادی و معنوی جبران ناپذیری به کشور وارد می نمایند.
کمپانی تویوتا موتور بزرگترین خودروسازی دنیا که همواره در ارائه راهکارهای حمایت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی پیشگام بوده، برای اولین بار تکنولوژی هیبرید سینرژی درایو را ابداع کرده و شرکت ایرتویا (نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران) نیز در سال 1391 خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس را برای اولین بار در ایران وارد کشور نمود.

تویوتا پریوس

اما مزیت خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس چیست؟
از نظر آلایندگی این خودروها حداقل آلودگی را ایجاد کرده و میانگین سوخت مصرفی آنها در حدود 40 درصد کمتر از مورد مشابه غیر هیبریدی می باشد. همچنین خودروهای هیبرید تویوتا و لکسوس در سرعت های کمتر از ۴5 کیلومتر در ساعت (در صورت شارژ کافی باتری موتور الکتریکی) تنها با نیروی موتور الکتریکی حرکت می کنند و به همین خاطر در این حالت آلودگی صوتی نیز وجود نخواهد داشت.
در بهمن ماه 1394 با پیگیریهای شرکت ایرتویا و همکاری معاونت محترم حمل و نقل شهرداری تهران، مقرر گردید تمامی دارندگان خودروهای هیبرید تویوتا و لکسس، با توجه به آلایندگی بسیار کم این خودروها، پس از ثبت نام رایگان آرم طرح ترافیک، امکان تردد در محدوده های طرح ترافیک را بدون محدودیت دارا باشند. حال می توان به مزیت های استفاده از خودروهای هیبرید در پایتخت این موضوع را نیز افزود، با یک محاسبه بسیار ساده از قیمت مجوز طرح ترافیک در تهران که در سه حالت روزانه و سالیانه و هفتگی قابل تهیه می باشد اگر شما با توجه به موقعیت شغلی خود نیاز به حضور روزانه در محدوده های طرح ترافیک و یا عبور از آنرا داشته باشید صرف نظر از پرداخت هزینه کمتر سوخت به علت کم مصرف بودن خودروی هیبریدی، می توانید جهت هزینه مجوز طرح ترافیک نیز سالیانه در حدود شصت میلیون ریال در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.
البته اگر بخواهید مجوز ورود به طرح ترافیک را به صورت روزانه تهیه کنید مبلغ صرفه جویی شما از این هم بیشتر می شود!
در ادامه شرکت ایرتویا به منظور افزایش سطح آگاهی عموم از موضوع تکنولوژی خودرو های هیبرید تویوتا به عنوان اولین و بزرگترین کمپانی خودرو سازی در تولید خودرو های هیبریدی، مسابقه جذابی را برگزار نموده که شرکت کنندگان با پاسخ به سوالاتی در ارتباط با این تکنولوژی می توانند شانس خود را در برنده شدن جایزه شگفت انگیز سفر به ژاپن و بازدید از بزرگترین کمپانی خودروسازی دنیا، تویوتا محک بزنند.

جهت شرکت در این مسابقه بر روی لینک کلیک نمایید:
شرکت در مسابقه هیبریدی با جایزه سفر به ژاپن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/24
خیلی خوب می شد اگه بدون عوارض و قسطی به ناوگان تاکسیرانی می دادن تا هم در سرانه مصرف سوخت و آلودگی هوا تاثیر بسزایی می گذاشت هم هزینه راننده تاکسی ها کمتر میشد هم مردم با سوار شدن به این تاکسی ها علاقمند به خرید میشدن.با مصرف سوخت کم و آلودگی کمتر و کاهش بیماری باور کنید بعد از یک مدت دولت چند برابر درآمد گمرکی رو در میاورد.اما کو آدم دلسوز؟
1395/6/25
والله شما نوشتید تویوتا و لکسوس و نگفتید هیبریدی ها که هیبریدی های دیگری در راه هستند و این که مدت طرح هم 5 سال هست و مادام و العمر نیست قابل توجه دوستان و با توجه به قیمت نجومی ماشین های هیبریدی اما تعرفه پایینشون که دوستان عزیز وارد کننده و نمایندگی و .... بازم با سود بیش از حدشون و اپشن های پایین این ماشین ها رو میارن با این قیمتی که قیمت واقعی نیست ادم نمیصرفه که ماشین های هیبریدی بخره که به عنوان مثال پریوس که این همه اوردن و استقبال نشد و قیافه اش زشته و اپشن نداره و قیمت زیادی داره و .. و.... و... و.... و.... ایرتویا در ایران داره کم کم ارزش خودشو میاره پایین چون که الان کرولا با اون همه اپشن کم و تعداد ایربگ 2 تا قیمتش از کره ای ها و .... بیش تره اما من نمیگم کره بهتر از ژاپنه یا حتی اروپایی ها رو اما کیفیت اشون هم پایین تر هم باشه اما ایمنی بیش تری دارن که اولین چیز مهم برای خرید یک ماشین ایمنی اش هست برای بیش تر افراد که معمولا این افراد هستند که درست ماشین میخرن اما در بقیه افراد بقیه گزینه ها مهم هست که خب خودشون اسیبشو خدایی نکرده میخورن و دیگر راهی برای برگشت نداره ولی کمری هیبریدی قیمتش خوبه اما با توجه به این که تعرفه کم تری داره ادم انتظار قیمتی بهتری داره اما دیگر چی کار ادم میتونه بکنه و ادم مجبور باشه