موضوعات داغ

نیم قرن سابقه درخشان با تویوتا کرولا

عکس مطلب اول
تویوتا كرولا که نام آن برگرفته از واژه لاتین "تاج گل ها" (Crown of Flowers) می باشد، برای اولین بار در اكتبر 1966 معرفی شد و در همان سال های اول توانست با تکیه بر ۳ اصل کیفیت ، ویژگی فنی منحصر به فرد و قیمت مناسب ، خود را به نسبت به رقبا متمایز نشان دهد.

در همین راستا پس از گذشت 1 ماه از رونمايی اولین نسل كرولا، حجم فروش آن از رقیب اصلی ژاپنی اش پیشی گرفت و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد تا کرولا توانست لقب پرفروش ترین خودرو جهان را در سال 1974 از آن خود نماید.

تویوتا کرولا

با افزایش تقاضا برای کرولا، تویوتا تصمیم گرفت تا تولید این خودرو را از ۴۸۰ هزار دستگاه به ۱ میلیون دستگاه افزایش دهد و حال پس از نیم قرن سابقه درخشان، حجم فروش تويوتا كرولا در 11 نسل از ابتدا تاکنون از مرز 44 میلیون دستگاه گذشته و کماکان به عنوان پر طرفدار ترین خودرو بین تمامی خودرو های موجود در دنیا مورد استقبال خریداران قرار می گیرد.

جالب است بدانید کرولا پس از لندکروزر پر سابقه ترین نام محصول تویوتا و هشتمین محصول پرسابقه در کل دنیای خودرو بعد از اسم هایی همچون شورولت سابربن و کوروت، فورد سری F و موستانگ، مرسدس بنز SL، پورشه 911 و تویوتا لندکروزر محسوب می‌شود.

در ادامه نگاهی کوتاه به نسل های تویوتا کرولا می اندازیم.

نسل های تویوتا کرولا

نسل اول

کرولا نسل اول

نسل اول كرولا در زمان ورود به بازار (1966) ، فقط مدل دو در آن موجود بود. از آن زمان به بعد مدل هاي چهار در آن نیز تولید شدند.

نسل دوم

کرولا نسل دوم

نسل دوم كرولا در خلال سال هاي 1970 تا 1974 وارد بازار شد. اين نسل داراي حجم موتور 1400سی سی بوده است. سیستم DOHC براي اولین بار روي اين خودرو مورد استفاده قرار گرفت. مهم ترين ويژگی هاي متمايز نسل دوم از نسل اول، مدل هاي اسپورتی آن و در نظرگرفتن انحناهاي خاص براي طراحی بیرونی خودرو بوده است.

نسل سوم

کرولا نسل سوم

نسل سوم كرولا در خلال سال هاي 1974-1979 روانه بازار شد.

نسل چهارم

کرولا نسل چهارم

نسل چهارم كرولا در سال هاي 1979 تا 1983 در بازار خودرو حضور داشت.

نسل پنجم

کرولا نسل پنجم

نسل پنجم كرولا در سالا هاي 1983 تا 1987 وارد بازار خودرو شده است.

نسل ششم

کرولا نسل ششم

نسل ششم كرولا در سال هاي 1987 تا 1991 روانه بازار خودرو شده است.

نسل هفتم

کرولا نسل هفتم

نسل هفتم كرولا در سال هاي 1991 تا 1995 روانه بازار خودرو شد.

نسل هشتم

کرولا نسل هشتم

نسل هشتم كرولا در بازه زمانی 1995 تا 2000 وارد بازار شده است.

نسل نهم

کرولا نسل نهم

نسل نهم كرولا در بازه زمانی 2000 تا 2006 وارد بازار خودرو شده است.

نسل دهم

کرولا نسل دهم

نسل دهم كرولا در بازه زمانی 2006 تا 2013 روانه بازار خودرو شده است.

نسل یازدهم

کرولا نسل یازدهم

كرولا در نسل یازدهم خود طراحی بسیار پیشرفته و جسورانه، عملکرد رانندگی فوق العاده را در کنار مصرف بهینه سوخت و انتشار بسیار پایین آلایندگی در نظر گرفته تا باز هم شاهد موفقیت این خودروی افسانه ای باشیم. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد