موضوعات داغ

پیوند اسب موستانگ با اسب اشتوتگارتی + فیلم

عکس مطلب اول
معمولا خیلی کم پیش می‌آید که تیونرها برای تقویت یک اتومبیل به سراغ تعویض پیشرانه آن بروند، اما اخیرا تیونری تحت عنوان "Limitless Motorworks" این کار را انجام داده و هیولای هشت سیلندر فورد موستانگ را با هزار زحمت در زیر کاپوت پورشه کیمن جای داده است.
بد نیست بدانید که کمپانی خودروسازی فورد به هنگام معرفی نسل جدید فورد موستانگ، در کنار پیشرانه 5.0 لیتری V8، از یک پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست هم استفاده کرده است که باعث شوکه شدن بسیاری از مخاطبان در زمان معرفی شد، زیرا هرگز نمی‌توان تصور کرد یک روز دو کلمه " محیط زیست " و " موستانگ " در یک جمله مشترک و در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اما مهندسین فورد با اصلاح زمان‌بندی بادامک‌ها، استفاده از یک مانیفولد ورودی ویژه و نصب یک توربوشارژر بر روی پیشرانه دوستدار محیط زیست موستانگ یعنی "اکوبوست"، تمامی قواعد و سنت‌های پیشین را شکستند تا پیشرانه‌ای با قدرت خروجی 305 اسب‌بخاری و گشتاور 407 نیوتن‌متر در دل فورد موستانگ جای دهند.
البته خوشبختانه طراحان و سازندگان نسل جدید فورد موستانگ راه اصلی را فراموش نکرده و یک پیشرانه 5.0 لیتری هشت سیلندر V شکل را هم به گزینه‌های مولد قدرتی فورد موستانگ اضافه کرده‌اند که با سوزاندن مخلوط بنزین و هوا در محفظه سیلندر، منجر به تولید قدرت خروجی 420 اسب‌بخاری در کنار گشتاور 529 نیوتن‌متری‌ می‌شوند که نیروی تولیدی آن به گیربکس شش سرعته دستی ( گیربکس اتوماتیک به همراه شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان در صورت سفارش ) منتقل شده و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز، به سمت دیفرانسیل عقب ارسال می‌شود.
حال این پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر موستانگ جای خود را عوض کرده و در لابه لای شاسی و بدنه کوچک پورشه کیمن جاسازی شده است تا شاهد چنگ زدن پورشه کیمن به جاده باشیم. البته این تمام ماجرا نیست و به صورت سفارشی سیستم‌های اگزوز و لاستیک‌های مخصوص با چسبندگی بسیار بالا برای محصول پورشه در نظر گرفته شده است تا حمایت‌های لازم از پیشرانه 5 لیتری موستانگ صورت پذیرد.
در ادامه می‌توانید عملکرد و صیحه اسب موستانگ در کالبد اسب اشتوتگارتی پورشه را تماشا کنید که توسط گروه خودروبانک برای شما آماده شده است.



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/19
ی کار احمقانه برای جلب توجه
خب حالا مثلا موتور موستانگ با اون همه هزینه گذاشتن توش
پرفورمنسش چقد از یه کایمن R بیشتره؟
1395/9/19
خودرو بانک داداچ چند بار اشتباه میزنی ؟؟؟ ماستنگ 2.3L اسبش 310 تاس و گشاتور 320 n.m