موضوعات داغ

خودروی الکتریکی لویسد موتور با برد حرکتی عالی!

عکس مطلب اول
پس از ایجاد کمپین مردمی برای تولید یک خودروی الکتریکی پرحاشیه، در نهایت شرکت تقریبا 9 ساله یعنی "لویسد موتور (Lucid Motor)" تصمیم به ساخت تنها محصول الکتریکی کامل خود برای بازار گرفت.
"ایر (Air)"، نامی است که شرکت خودروسازی لویسد موتور برای خودروی الکتریکی خود در نظر گرفته است و همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید، یک خودروی سدان چهار درب لوکس با چهره‌ای اسپرت و تهاجمی را شامل می‌شود که طبق اظهارات شرکت سازنده قرار است تا پایان سال 2017 میلادی مراحل تحقیق و توسعه آن به پایان رسیده و از اوایل سال 2018 میلادی هم وارد بازارهای جهانی شود تا رقابتی نفس گیر با دیگر هموطن خود یعنی تسلا مدل S داشته باشد.

لویسد موتور

مهم‌ترین قسمت این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری فوق العاده و همچنین طراحی لوکس داخل کابین آن، می‌تواند بخش فنی و سیستم محرک کاملا الکتریکی آن باشد که نیروی خود را به صورت استاندارد از باتری‌های قدرتمند 100 کیلووات ساعتی و یا به صورت اختیاری از باتری‌های 120 کیلووات ساعتی تامین می‌کند که در مجموع نیرویی 1000 اسب بخاری توسط موتورهای الکتریکی بوجود آمده و باعث می‌شود خودروی الکتریکی "لویسد موتور" در عرض تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.
برد حرکتی این ماشین هم تنها با یک بار شارژر کامل باتری‌ها، به طور استاندارد حدود 643 کیلومتر عنوان شده است که می‌تواند زنگ خطری برای محصولات تسلا تلقی شود، در حالی که رقیب اصلی این خودرو یعنی تسلا مدل S در قدرتمندترین حالت خود می‌تواند تا برد حرکتی 506 کیلومتری شارژدهی کند.
بدون شک باوجود چنین سیستم محرک قدرتمندی، در آخر باید انتظار قیمتی بیش از 100 هزار دلاری برای "لویسد موتور Air" داشت، ولی شرکت سازنده اعلام کرده است که نسخه مقرون به صرفه این خودرو با سیستم محرکی ضعیفتر را به قیمت حدودا 65 هزار دلاری آماده خواهد کرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/29
65 هزار دلار؟؟؟ بابت این قارقارک این همه پول بدم؟؟ یه دنا توربو میخرم با موتور EF7 با قیمت کمتر از 13 هزار دلار
1395/9/29
مرگ بر آمريكااا خخخخ
1395/9/30
643 کیلومتر با یکبار شارژ !!!!!!!!!!