موضوعات داغ

هیوندای سوناتا فیس لیفت معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی هیوندای که پیش از این در قالب یک پیش نمایش از هیوندای سوناتا فیس لیفت با انتشار طرح‌های کشیده شده بر روی کاغذ که بدون هیچگونه ابهام و مخفی کاری، یک نمای کلی از اتومبیل را به نمایش می‌گذاشت، رونمایی کرده بود. حال در کشور کره جنوبی به صورت رسمی از خودروی فیس لیفت خود رونمایی کرد، ولی فیس لیفتی که بر روی کاغذهای طراحی بسیار جذاب‌تر و عضلانی‌تر بودند، ولی حالا در نسخه‌های ساخته شده انگار که آب رفته‌اند و اندکی از حجمشان کاسته شده است!
باتوجه به تصاویر از پیش منتشر شده، علاوه بر نسخه اصلی هیوندای سوناتا که حالا فیس لیفت شده است، نسخه‌ای اسپرت با لقب "توربو" هم معرفی شده بود که دارای چهره‌ای تهاجمی‌تر و قطعا دارای پیشرانه‌ای قوی‌تر از مدل استاندارد بود که حالا در کنار مدل های استاندارد معرفی شده است و می‌توانید در گالری خودروبانک به تماشای تصاویر آن بپردازید.

سوناتا فیس لیفت

سوناتا فیس لیفت


درست مثل محصولات نسل جدید هیوندای، فیس لیفت‌های سوناتا هم از طراحی نسل جدید شرکت خودروسازی هیوندای سود می‌برند که باتوجه به تصاویر منتشر شده، هر دو مدل به چلوپنجره‌ای شش ضلعی بزرگ، چراغ‌های پیشانی اخم کرده، ورودی‌های اطراف سپر و بدنه‌ای عضلانی مجهز شده‌اند، ولی بر روی مدل توربو می‌توان چراغ‌های پیشانی تاریک‌تر، ورودی‌های بزرگ‌تری در اطراف سپر، جلوپنجره مشکی رنگ، دیفیوزری آیرودینامیکی در زیر سپر عقب، چراغ‌های خطر تاریک‌تر و در آخر هم خروجی‌های اگزوز اسپرت را مشاهده کرد که همسو با خصوصیات تعریف شده برای آن، ظاهری اسپرت و جذاب برای سوناتا به همراه داشته است.
از دیگر ویژگی‌های این خودرو هم می‌توان به صفحه نمایشگر 7 اینچی استاندارد برای مدل‌های کره‌ای و یا صفحه نمایشگری پیشرفته 8 اینچی برای بازارهای بین المللی، شارژر بی سیم تلفن همراه هوشمند، یک پورت اضافی شارژ USB، غربیلک فرمان D کات برای مدل توربو، قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید اوتو، چهار حالت رانندگی "آسایش"/"سازگار با محیط زیست"/"اسپرت"/"هوشمند" برای مدل سوناتا توربو، سیستم هشدار خروج از جاده و حفظ ماشین میان خطوط، سیستم ترمز اضطراری، سیستم نور بالای هوشند و... اشاره کرد.

سوناتا فیس لیفت

سوناتا فیس لیفت


درآخر هم می‌توان گفت که قوی‌ترین مدل استاندارد از هیوندای سوناتا به پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که می‌تواند حداکثر قدرتی 245 اسب بخاری تولید کند، ولی حالا شرکت خودروسازی هیوندای تایید کرده است که برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی آن از جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. پیش از این هم برای مدل هیوندای سوناتا توربو انتظار می‌رفت از پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرتی 260 اسب بخاری استفاده شود که هنوز جزییات دقیقی از آن منتشر نشده است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/19
طراحی ظاهری ماشین فوق العاده زیبا شده.
داشبردشم در عین حال سادگی بسیار زیباست و شیک.
سوناتا بی نظیره .
1395/12/19
بسیار زیبا و باوقار
1395/12/19
با دیدن این ماشین فقط یه آهی کشیدم و غبطه خوردم .خدایا ما هم بنده توئیم.دنیای ما با دنیای بعضی ها زمین تا آسمونه.
1395/12/19
چرا احساس مي كنم تغيير زيادي نمي كنه ظاهرش يا من اينطور حس ميكنم
قبلا فيس ليفت هاي هيونداي حداقل داخلش كامل فرق و متوجه مي شدي ولي اين زياد با ال اف تفاوتي نداره به نظرم شايد اين به خاطر تغيير رويه هيونداي به طراحي ساده و ارگونومي داخل كابينش هست و مي خواد روند برند هايي مثل بي ام دبليو و پيش بگيرهتغييرات كم ولي كاربردي
1395/12/20
بنظر میرسه اینبار طراحی سوناتا در پس کمری قرار میگیره،کمری 2018 پخته تر از این بنظر میاد در بحث طراحی،ولی همینکه سوناتا دیگه همه جا با کمری مقایسه میشه نشون میده این ماشین چقدر عالی هست و صنعت خودرو کره جنوبی چقدر رشد داشته(حالا اینکه از چه طریقی به این رشد رسیده خیلی فرقی در ماجرا نمی کنه)من عقب ماشین طراحیش رو خیلی دوست داشتم.
1395/12/20
تازه پشتش شده مثل لسنر
1395/12/21
مرگ بر آشغال های ژاپنی لنسر رو باید با ام وی ام 550 مقایسه کرد شبیه هم هستن
1395/12/20
و همچنان ما گرفتار سمند،دنا،تیبا،ساینا و جدیدا هم کوییک
حس میکنم سرمونو کردیم زیر برف که کسی مارو نمیبینه و داریم از این شرایط پیش اومده(تعرفه گمرکی)هم با پر رویی تموم به نفع خودمون استفاده میکنیمو جیبمونو از پول ملت پر میکنیم.
پیشرفت صنعت کشور و مسائل اشتغالم که به جهنم به ما ربطی نداره.
اخرش به کجا ختم خواهد شد نمیدونم.
1395/12/21
بابا دم هیوندای گرم هر چی من میگردم یه چیزی پیدا کنم برای مخالفت کردن با کره ای سوار ها چیزی پیدا نمیکنم اعتراف میکنم ک حرف نداره عجب طراحی داره آدم سیر نمیشه که از نگاه کردنش
وقتی بیاد میخرم فقط امیدوارم اجازه بدن وارد ایران بشه رو دستش هیچ ماشینی نیست بابا کره دمت گرم دنیا رو فتح کردی با این سوناتا...
1396/8/5
فعلا که سدان سوناتا تو زرد از آب دراومده ، ابتدای سال یک میلیون دستگاه فراخوان داشته حالا هم پانصد هزار دستگاه رو به خاطر نقص فنی فراخوان دادن . ملتی که عقلشون به چشمشونه و فقط میرن دنبال زیبایی و کره ای میخرن حقشونه . ماشین فقط ژاپنی . فقط ژاپن .