موضوعات داغ

فرزند تجمل گرای مک لارن با بدنی پوشیده از پر! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اسفندماه سال 94 شرکت خودروسازی مکلارن از خودروی جدید خود از خانواده 570 با نام 570GT پرده برداری کرد و پس از آن در نمایشگاه ژنو 2016 به نمایش عمومی آن پرداخت. حال چرا بار دیگر به سراغ این خودرو آمده‌ایم؟، زیرا اخیرا کمپانی خودروسازی مکلارن پای آن را به دروغ آوریل باز کرده و با الهام از عناصر طبیعی، یک محصول جالب خلق کرده که پایه و اساس آن را مکلارن 570GT تشکیل داده است.
براساس اطلاعات بدست آمده، بخش تولید کننده محصولات ویژه مکلارن تحت عنوان MSO که حتما با آن آشنایی دارید، با الهام گیری از پرندگان و پی بردن به آیرودینامیک بالای بدن و پرهای آنان، بیش از 300 ساعت وقت گذاشته‌اند و خودرویی پوشیده شده از "پر" تولید کرده‌اند تا آیرودینامیک بالای پرندگان را با جسم فلزی یک اتومبیل پیوند بزنند.

مک لارن با بدنی پوشیده از پر!

مک لارن با بدنی پوشیده از پر!

عدد دقیق پرهای بکار رفته بر روی بدنه مکلارن 570GT هم بیش از 10 هزار عدد عنوان شده است که تمامی آنان از رگه‌های فیبرکربن مصنوعی ساخته شده‌اند تا یک وقت سازمان حمایت از حیوانات کاری به کارشان نداشته باشد. ولی خب از آنجایی که برچسب دروغ آوریل بر پیشانی این خودرو چسبانده شده است، پس نمی‌توان چندان به گفته‌های مکلارن پیرامون آیرودینامیک بالای آن اعطنا کرد، زیرا با کمی افزایش سرعت تمامی پرها کنده می‌شوند و یا با تلاطم خود نظم آیرودینامیک را به هم می‌زنند.
در زیر پوست این بریتانیایی پوشیده شده از "پر" هم پیشرانه‌ای 3.8 لیتری هشت سیلندر از خانواده موتورهای BiTurbo قرار گرفته که برای شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای و همچنین شتاب صفر تا 200 حداقل 9.8 ثانیه‌ای، می‌تواند قدرت 570 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را تولید کرده و به کمک جعبه دنده‌ای هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل کند.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/14
اینا دیگه مخشون رد داده از خوشی
1396/1/14
سایت عصر ایران نوشته که دروغ آوریل مک‌لارن بوده این خبر