موضوعات داغ

نقاط قوت و ضعف میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که قبلا اشاره کردیم، شاسی بلند هیبریدی میتسوبیشی اوتلاندر در بازار بریتانیا به عنوان پرفروش‌ترین خودروی شاسی بلند هیبریدی شناخته شده است، ولی این ماشین نه تنها در بریتانیا، بلکه در سایر بازارهای جهانی چه در مدل‌های استاندارد و چه در مدل‌های هیبریدی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در این سگمنت توانسته فروش بسیار خوب و سهام بازار بالایی را بدست آورد. به همین دلیل و همچنین با توجه به احتمال عرضه این خودرو توسط آرین موتور در سال جاری، به یکی از وبسایت‌های معتبر استرالیایی سر زدیم تا نقد و بررسی این شاسی بلند ژاپنی را بررسی کنیم و در انتها مزایا و معایب مهم آن را تشریح کنیم.

 میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

اول از همه در رابطه با مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV می‌توان گفت به طور منظم دو موتور الکتریکی 60 کیلووات بر روی هریک از محورهای اتومبیل نصب شده است تا عملا شاهد یک اتومبیل شاسی بلند چهار چرخ محرک با سیستم محرکی هیبریدی باشیم که نیروی اصلی این موتورها توسط باتری‌‌های 12 کیلووات ساعتی/ 300 ولی تامین شده و تا حداکثر 50 کیلومتر تنها در حالت الکتریکی برای اتومبیل کارایی دارند.
حال برای تکمیل سیستم محرک این شاسی بلند خوش سیمای میتسوبیشی، یک موتور 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر هم در کنار این دو موتور الکتریکی 60 کیلوواتی مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند حداکثر نیروی 120 اسب بخار در کنار گشتاور 190 نیوتن متر را تولید کند.
ویژگی‌های اصلی و استاندارد این خودرو هم شامل ترمز پارک الکترونیکی، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو و سیستم کنترل هوای دو منطقه می‌شود. علاوه بر این‌ها، میتسوبیشی اوتلندر PHEV دارای یک سوئیچ EV است که اولویت استفاده را بر روی حالت الکتریکی قرار داده و اجازه می‌دهد اتومبیل تا زمانی که شارژ کافی در باتری‌های خود دارد از حالت الکتریکی استفاده کند تا پس از اتمام شارژ باتری‌ها، پیشرانه درون سوز فعال شده و به تولید نیرو هم برای شارژ مجدد باتری‌ها و هم برای حرکت اتومبیل بپردازد.

 میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

اخیرا هم اعلام کردیم که شرکت خودروسازی میتسوبیشی برای نسخه بریتانیایی اوتلندر PHEV ویژگی‌های جدید در نظر گرفته است که شامل یک سیستم ترمز جدید مجهز به احیا کننده نیرو می‌شود که در بهترین شرایط ممکن بخش اندکی از انرژی از دست رفته را هنگام ترمزگیری احیا می‌کند و می‌تواند حدود 25 دقیقه زمان شارژ شدن باتری‌ها را تسریع بخشد. دیگر ویژگی مهم خودرو هم می‌تواند بهبود قابل توجه رابط کاربری اتومبیل با سرنشینان باشد که حالا سیستم صوتی آن از آندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.
حال می‌رسیم به مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلاندر PHEV که اخیرا یکی از وبسایت‌های معتبر صنعت خودروسازی آن را مورد بررسی قرار داده و جزییات آن را در ادامه قرار داده است.

 میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

براساس گفته‌های وبسایت منبع، نقاط قوت شاسی بلند هیبریدی میتسوبیشی به ترتیب "دامنه حرکتی مطلوب برای رفت و آمدهای روزانه در حالت الکتریکی"، "رانندگی پاک به همراه شارژ کم هزینه باتری‌ها و مصرف سوخت پایین آن" و در نهایت "سیستم چهار چرخ محرک پویا از نوع AWD" عنوان شده است، ولی در مقابل می‌توان مواردی همچون "عدم تغییرات گسترده در مدل‌های 2017 "، "قیمت بیشتر از مصوب جهانی برای بازار استرالیا" و در آخر هم "کاهش اقتصاد اتومبیل در رانندگی‌های طولانی" را از معایب اصلی میتسوبیشی اوتلاندر PHEV توصیف کرد که به نظر چندان قابل توجه نیستند!، مگر اینکه برای وبسایت منبع بسیار مهم باشد.
البته قطعاً این یک تست و معرفی کوتاه در بازار استرالیا بود و مطمئناً فاکتورهای خرید در بازار ایران بسیار متفاوت است اما با توجه به موفقیت این خودرو در بازارهای خارجی، به نظر می رسد که بتواند فروش خوبی را نیز در ایران تجربه کند و قطعاً عرضه یک شاسی بلند 200 اسبی در چنین رنج قیمتی، خودرویی جذاب برای خریداران محسوب می شود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/15
ممنون از خودرو بانك
حالا اگه وارد ايران اسلامي بشه؛ حدودأ با چه قيمتي تحويل مردم ايران خواهد شد؟؟ هرچند كه قيمت خودرو در ايران اسلامي؛ بستگي به ميزان برش تيغ وارد كننده خودرو دارد چون دولت هاي موجود در ايران؛ شريك وارد كننده هستند. و مردم چاره اي ندارند!!
1396/1/16
با قیمت حدود 200 تومن که فروش وحشتناک بالایی در انتظارشه
1396/1/16
در انگلستان این ماشین رو با ماهیانه 299 پوند(تقریبا ماهی 1.5 میلیون تومن) از دم قسط بدون سود میشه خرید. قیمت کل یک جا خرید کم تر از 30000 پوند(150 میلیون تومن) هست.
با توجه به این که قیمت خودرو در انگلستان از اتحادیه اروپا هم بیشتره و پوند رو هم 5000 تومن در نظر گرفتم.
در صورت واردات با 4 درصد تعرفه و 30 درصد عوارض و مالیات و سود واردکننده و ... قیمتش میشه 200 میلیون(با پوند امروز که 4700 هست میشه :141 میلیون و وارداتیش :189 میلیون تومن)
1396/1/15
یکم بدنش لش هس از کنار مثل استیشن میمونه
1396/1/16
باشه برادر شما همون 141 سوار شو که یه وقت یهت احساس لش بودن بهت دست ندهه
1396/1/16
فکر کنم توان اسب بخار رو اشتباه نوشتین؛ میتسوبیشی از 2 لیتری بنزینی فقط بین 145 تا 150 اسب بخار میکشه تازه با باتری باید چیزی حدود 160 تا 170 اسب بخار و گشتاور 200 تا 210 نیوتن متر باشه...
1396/1/16
نه دوست عزیز اوتلندر هیبرید توانش ۲۰۰ اسب بخاره،علاوه بر موتور دو لیتری بنزینی دوتا موتور الکتریکی داده که جمعا ۲۰۰ اسب قدرت داره
1396/1/16
چقد بد ترجمه کردین. مخصوصا پاراگراف آخرشو
1396/1/17
گران است کران است جانم